La Fundació Trinidad Alfonso se suma al Dia Internacional de la Dona

Març 8, 2019

La Fundació Trinidad Alfonso vol sumar-se a la celebració del Dia Internacional de la Dona que es commemora el dia 8 de març a tot el món. L’entitat presidida per Juan Roig ha volgut adherir-se a esta lluita per la igualtat i l’apoderament femení amb diferents publicacions en xarxes socials al llarg de la setmana, en les quals es recordava el paper de la dona en els diferents projectes desenvolupats en els últims mesos per la Fundació i l’abast d’estos projectes, que han arribat a un total de més de 100.000 de dones.

Enguany, més de 35.000 dones han participat en les diferents carreres i esdeveniments en els quals col·labora la Fundació Trinidad Alfonso; a més, hi ha una mitjana de 1.935 usuàries del Circuit 5K en el Jardín del Turia, una xifra que suposa pràcticament la meitat del total de runners que entrenen en este circuit. Igualment, a través del PAC_CV prop de 7.000 dones han participat en les diferents competicions.

Pel que fa al nombre d’esportistes, la Fundació ha becat 100 dones a través del Projecte FER des del naixement d’esta iniciativa. A este número cal sumar les 40 esportistes becades a través dels diferents programes de tecnificació.

Una altra de les línies de treball ha sigut d’Emprén Esport. De tots els projectes als quals ha donat suport, huit han sigut dirigits per dones i més de 10.000 dones s’han beneficiat directament participant en estos projectes.

A estos números cal sumar les xiquetes a les quals, d’una manera o d’una altra, ha arribat el missatge de valors de la Fundació a través de les iniciatives dirigides a les més meudes i jóvens. Uniesport, Día de l’Esport, Actibasket, FER Play, Marató al Col·le, etc.

Foto de família pel #8M

Per a posar cara a tots estos projectes, i en el marc d’una altra dona, La Pamela, escultura de Manolo Valdés situada en la Marina de Empresas, diverses de les dones que treballen en la Fundació, o que treballen en projectes impulsats i/o relacionats amb esta, han volgut fer-se una gran foto per a sumar-se al moviment social més important dels últims temps.

A més de les treballadores de la Fundació, estaven representades aquelles dones relacionades amb totes les línies de treball. Des del running, amb Marta Fernández de Castro o les treballadores de la Sociedad Deportiva Correcaminos, fins a l’esport paralímpic, representat per Celia Maestre i Pilar Javaloyas; passant pels projectes en els quals s’ha involucrat les xiquetes de la Comunitat Valenciana, com Montse Puche, qui va dirigir FER Play al principi; el mateix Projecte FER, amb Laura Gómez i Concha Montaner; UniEsport, amb Alicia López; les federacions amb les quals treballa la Fundació, representades en l’acte per Vanessa Huesa (Triatló) i Francisca Martínez (Beisbol); el món de la Pilota Valenciana, amb Begoña Castillo; l’univers de l’emprenedoria amb la presència d’Eva Martínez (Torneig Tauró de Rugbi) i Beatriz Abril (Big Yoga), i Arantxa Roig (Fundació Roig Alfonso).

Totes elles acompanyades per les treballadores de la Fundació Trinidad Alfonso, encapçalades per la directora, Elena Tejedor.