10.700 escolars faran una hora més d’Educació Física gràcies a Esport a l’Escola +1h

Febrer 13, 2019

El projecte “Esport a l’Escola +1h” ja està en marxa. Es tracta d’una iniciativa que naix amb la missió d’augmentar el nombre d’hores destinades a l’assignatura d’Educació Física en 3r i 4t de Primària i impulsar la promoció de la pràctica de l’activitat física i de l’esport entre l’alumnat dels centres educatius promotors de l’activitat física i l’esport (CEPAFE) de la Comunitat Valenciana.

“Esport a l’Escola +1h” s’integra dins de la iniciativa Comunitat de l’Esport, un projecte desenvolupat conjuntament per la Generalitat Valenciana i per la Fundació Trinidad Alfonso per a impulsar una sèrie d’accions i iniciatives que contribuïsquen a convertir la Comunitat Valenciana en una referència de l’esport nacional.

Les federacions esportives de la Comunitat Valenciana seran les encarregades de desenvolupar este projecte en aquells centres escolars que tinguen implementat dins de la seua programació 1 hora més (a més de les 2 que ja tenen estipulades) d’Educació Física. Esta hora extra es dedicarà a aquells continguts que les mateixes federacions programen.

En esta primera edició s’han adherit 88 centres educatius, la qual cosa suposa un total de prop de 10.700 escolars, que disfrutaran d’una hora més d’Educació Física a la setmana.

En total, el primer any s’han adherit a este programa 14 federacions: escacs, atletisme, bàdminton, beisbol, esports adaptats (FESA), orientació, esgrima, hoquei herba, judo, pàdel, rugbi, salvament i socorrisme, triatló i voleibol.

El pressupost d’este projecte és de 400.000 euros i serà sufragat íntegrament per la Fundació Trinidad Alfonso. Este pressupost serà destinat, d’una banda, per al desenvolupament de les sessions i la contractació de tècnics i, d’una altra, per a l’adquisició del material esportiu necessari. El material s’usarà únicament en este projecte, sinó que el centre escolar se’l quedarà en propietat per a continuar fomentant, d’esta manera, la pràctica esportiva entre l’alumnat.

Elena Tejedor, directora de la Fundació Trinidad Alfonso, va voler “agrair personalment a la Conselleria d’Esports en general, i en concret al conseller Vicent Marzá, la  implicació en el projecte. Han entés el significat del projecte i han fet força de manera activa perquè “Esport a l’Escola +1h” tire endavant i entre tots volem aconseguir que la Comunitat Valenciana siga reconeguda com aquella en la qual es fa més esport a les escoles. Això, a més d’incidir en la implantació de pràctiques i hàbits saludables entre els més menuts, també redunda en el fet que els xiquets, les xiquetes i els jóvens milloren el rendiment acadèmic i es reduïsca l’absentisme escolar, fet que ens sembla especialment important per al seu desenvolupament personal i per a construir entre tots una societat futura més sana i formada”.

646 col·legis en el Dia de l‘Esport

D’altra banda, també dins de la iniciativa de Comunitat de l’Esport, es troba el projecte Dia de l’Esport. El passat 31 de gener es va tancar el termini que tenien els col·legis per a inscriure’s al programa i participar en este. El resultat no ha pogut ser més positiu, ja que l’objectiu de la present edició era aconseguir la xifra de 500 col·legis i finalment han sigut 646 els centres educatius de tota la Comunitat Valenciana que el pròxim 5 d’abril celebraran el Dia Mundial de l’Activitat Física i l’Esport.

Això suposarà que més de 200.000 xiquets, xiquetes i jóvens faran un extra d’exercici físic aquell dia i compartiran els valors de l’esport. A més de la particular festa esportiva en cada un dels centres, l’epicentre del Dia de l’Esport tindrà lloc en la localitat d’Oliva, on l’Ajuntament, centres educatius i clubs s’han bolcat amb la iniciativa.

Al mateix temps que s’impliquen en el Dia de l’Esport, cada una de les escoles participants elabora un vídeo amb les activitats que han dut a terme i en el qual responen a la pregunta “Per què és important fer esport en el meu col·legi?”.Només per participar, cada centre educatiu rebrà un pack de material esportiu valorat en més de 120 euros. A més, de totes les gravacions rebudes, les sis millors rebran un xec regal de 2.000 euros per a equipament esportiu.