Més de 150.000 escolars celebren el Dia de l’Esport a la Comunitat Valenciana

Abril 5, 2019

La Fundació Trinidad Alfonso i la Generalitat Valenciana, a través de la Conselleria d’Educació, Investigació, Cultura i Esport, han impulsat per tercer any consecutiu la iniciativa del Dia de l’Esport i han unit les forces perquè els xiquets, les xiquetes i els jóvens valencians participaren al màxim d’esta jornada tan especial.

Ho han fet, a més, aconseguint una xifra rècord pel que fa al nombre de centres i al de l’alumnat que finalment s’ha sumat a l’activitat. En total hi ha hagut 646 centres educatius inscrits i, encara que la pluja en determinades poblacions de la Comunitat Valenciana ha impedit el desenvolupament normal de la jornada, es calcula que més de 150.000 xiquets, xiquetes i jóvens s’han sumat a esta iniciativa, als quals cal afegir les 7 universitats de Castelló, València i Alacant, el Valencia Basket, a través de l’Alqueria, i el Centre Universitari EDEM, que també han volgut participar en una iniciativa que compta amb la col·laboració del Comité Olímpic Espanyol.

El Dia de l’Esport està encaminat al foment de l’activitat física i a la promoció dels valors inherents a la pràctica espottiva, dos dels grans objectius perseguits per la Fundació Trinidad Alfonso. Al llarg del matí, s’estima que més de 150.000 jóvens, amb edats compreses entre els 6 i els 16 anys, han dut a terme una activitat esportiva extra, al marge de les habituals classes d’Educació Física, i han convertit els col·legis en una festa de l’esport i la convivència.

Estes xifres parlen de l’enorme acollida que té la iniciativa, ja que cada any hi ha més participants. Al mateix temps que s’implicaven en el Dia de l’Esport, cada un dels col·legis participants elaborarà un vídeo amb les activitats que duguen a terme i en el qual han respost a la pregunta “Per què és important fer esport en el meu col·legi?” Només per participar, cada centre educatiu rebrà un pack de material esportiu valorat en més de 120 euros. A més, de totes les gravacions rebudes, les sis millors rebran un xec regal de 2.000 euros per a equipament esportiu.

Festa de l’esport en la Comunitat de l’Esport.

El conseller d’Educació, Investigació, Cultura i Esport, Vicent Marzà, i el director de Projectes de la Fundació Trinidad Alfonso, Juan Miguel Gómez, han estat este matí a Oliva, una localitat que s’ha bolcat amb esta iniciativa, ja que s’han sumat tots els centres educatius, els clubs esportius i l’ajuntament. S’ha celebrat, a més, un gran acte central en el poliesportiu municipal, que ha congregat a tot l’alumnat d’Oliva. “Ha sigut una jornada espectacular. Estem encantats de com han respost els centres educatius de tota la Comunitat Valenciana, ja que s’han sumat a la iniciativa centres de tots els racons de les tres províncies, i han demostrat una vegada més que estem en la Comunitat de l’Esport. Volem posar l’accent en com és d’important fer esport i inculcar estos hàbits als més jóvens. És fonamental estar en forma i tindre salut, ja que no és únicament un benefici personal importantíssim, sinó que redunda en benefici de la societat”, va explicar Juan Miguel Gómez.

El conseller Vicent Marzà, per la seua part, ha indicat que “El Dia de l’Esport és una jornada de conscienciació importantíssima i organitzar-lo juntament amb la Fundació Trinidad Alfonso i amb este excel·lent acolliment demostra que és ja un projecte consolidat” i ha afegit: “Els valors i els beneficis de l’esport són fonamentals en l’educació i una celebració com la de hui és la prova fefaent de la implicació del professorat i les famílies en estes activitats que es duen a terme en els centres educatius al llarg del nostre territori.

A més de Vicent Marzà i Juan Miguel Gómez, l’acte principal que ha tingut lloc a Oliva ha comptat amb la presència del director general d’Esport, Josep Miquel Moya, i de diversos esportistes del Projecte FER, com Kim López, César Sempere í Héctor Cabrera.

Juan Roig y el mecenatge esportiu

La Comunitat de l’Esport és un pas més dins del suport de Juan Roig a l’esport a la Comunitat Valenciana per mitjà de la Fundació Trinidad Alfonso i el Valencia Basket, entre els quals destaquen iniciatives com la Marató i Mitja Marató de València; el Projecte FER (la presentació del qual de l’exercici 2019 tindrà lloc el dimarts que ve dia 9), o el Programa de Suport a Competicions, en el cas de la Fundació Trinidad Alfonso. Per part del Valencia Basket destaca la construcció de l’Alqueria del Basket, a més del suport constant al llarg dels anys de l’equip de bàsquet de la ciutat i de l’espectacular creixement de la secció femenina del club.

Les apostes d’esport de la Generalitat

Formació, oci, rendiment i potenciació de la xarxa d’entitats d’esport base en el territori valencià són puntals bàsics d’actuació en esta matèria per part de la Generalitat Valenciana per a potenciar valors associats a la convivència, la igualtat de gènere, la integració social, la incentivació d’hàbits saludables i el respecte al medi ambient. Amb esta finalitat, Esport de la Generalitat ha augmentat, de manera significativa, el pressupost destinat a esport en els tres últims anys. Enguany és de 29 milions d’euros, s’ha doblat en els últims quatre anys i ha permés reforçar projectes educatius Pilota a l’Escolao crear-ne altres de nous comEsport a l’Escola +1h’.