Milers de xiquets i xiquetes continuen actius i participant en els projectes de la Fundació Trinidad Alfonso

Maig 20, 2020
Milers de xiquets i xiquetes no han parat i, a pesar de la crisi sanitària provocada per la COVID-19, en este tram final de curs han seguit actius i participant en els programes i projectes de la Fundació Trinidad Alfonso. La realitat ha provocat que moltes de les iniciatives dirigides als més jóvens no s’hagen pogut celebrar tal com estaven plantejades al principi; però, lluny de cancel·lar-se, des de la Fundació que presidix Juan Roig s’ha fet l’esforç per a reinventar-les. El primer projecte a reinventar-se va ser el Dia de l’Esport, que es va celebrar el passat 6 d’abril. En lloc dels patis dels centres educatius, l’activitat física s’ha traslladat enguany a les cases
de les famílies. Finalment, 500 centres van participar en l’activitat enviant vídeos i fotos de l’alumnat practicant esport. Va tindre, a més, un important component solidari, ja que els col·legis podien optar entre rebre un pack de material esportiu valorat en 120 euros o que la Fundació Trinidad Alfonso utilitzara els diners per a fer una donació al
projecte solidari ‘Esport Junts’ de l’associació Cooperació Internacional. Molts centres van triar la segona opció, de manera que es va aconseguir una donació de 15.000 euros. El projecte FER Play
ha complit 7 edicions i també s’ha adaptat en esta fase final del curs. Este projecte es desenvolupa en col·laboració amb el
Comité Olímpic Espanyol i es dividix en dos parts: una denominada ‘Herois Olímpics’, dirigida a xiquets i xiquetes de 3r de Primària (8 anys) i una altra denominada
‘Tots Olímpics’, dirigida a xiquets i xiquetes de 4t, 5é i 6é de primària (9,10 i 11 anys). La Comunitat Valenciana és l’única que desenvolupa els dos programes i els xiquets i xiquetes reben la visita de dos esportistes olímpics (la jugadora d’handbol Montse Puche i el tirador d’esgrima Javier García) i d’un esportista del Projecte FERque participa activament en la sessió. A causa de la suspensió de les classes a les escoles, no s’han pogut fer les visites als centres, però per a continuar portant als més menuts els valors de l’esperit olímpic, Montse Puche i Javier García han gravat en vídeo la sessió que habitualment traslladaven en els col·legis per a fer-la arribar als centres i que estos, al seu torn, l’enviaren als xiquets i xiquetes. Un altre dels programes dedicats a xiquets, xiquetes i jóvens que s’ha hagut de reinventar ha sigut Esport a l’Escola +1h EFEste projecte perseguix la realització d’una
hora extra d’Educació Física als col·legis, i per a fer-ho utilitzaran les hores de lliure disposició dels centres. Per a això, s’involucrava les federacions esportives, que s’encarregaven de donar a conéixer els seus respectius esports als xiquets i les xiquetes. Amb la suspensió de les classes, en diversos casos alguna sessió de les ja iniciades s’ha quedat per realitzar. En este escenari, la federació en qüestió s’ha encarregat de facilitar material digital
als centres per a concloure les sessions. Aquelles que encara no s’havien iniciat abans de decretar-se l’estat d’alarma, però que s’havien de dur a terme abans d’acabar el curs, es faran a partir del mes de setembre. Finalment, també l’activitat La Marató al col·le’ ha volgut estar activa durant estos mesos en què el confinament ha pogut afectar el nivell d’activitat física dels xiquets, xiquetes i jóvens. Per este motiu, des de la Fundació Trinidad Alfonso s’ha promogut que els centres utilitzen el material que hi ha preparat en la web, a més, ha generat nous continguts per a promoure l’activitat esportiva a casa com amb l’adaptació del Joc de l’Oca al  “Circuit 5k Jardí del Túria’.