La Fundació Trinidad Alfonso renova les seues ajudes al rugbi valencià

Maig 13, 2020

La Fundació Trinidad Alfonso continua reforçant el seu suport a l’esport de la Comunitat Valenciana amb l’objectiu d’activar com més prompte millor el sector, afectat, com la resta de la societat, per la crisi de la COVID-19. Amb esta finalitat, este matí ha concretat la renovació de les ajudes al món del rugbi, disciplina a la qual l’any passat va donar un important impuls amb una partida d’ajudes de 250.000 euros. Este matí s’han reunit els representants dels cinc clubs de la Comunitat Valenciana amb la directora de la Fundació Trinidad Alfonso, Elena Tejedor. D’esta línia d’ajudes es tornaran a beneficiar la pròxima temporada els cinc clubs que militaran en la Divisió d’Honor B: el Club Rugby La Vila, el CAU Rugby Valencia, Les Abelles Rugby Club, el Tatami Rugby Club i el Rugby Club Valencia. Per al pròxim exercici 2020-2021, la quantia global aportada per la Fundació Trinidad Alfonso a esta iniciativa serà de 250.000 euros. És a dir, cada una de les cinc entitats beneficiàries rebrà 50.000 euros. L’objectiu de cada club és el mateix que l’any passat: enfortir el seu organigrama, apuntalar la seua estructura esportiva, invertir en la confecció d’una plantilla més competitiva i reforçar la parcel·la femenina. Amb este suport, la Fundació no sols desitja col·laborar perquè el rugbi de la Comunitat estiga en l’elit; a més, un altre dels objectius traçats és evitar la fugida de talents per a aconseguir que els millors exponents del rugbi valencià continuen a la Comunitat Valenciana sense necessitat d’emigrar a altres equips per a jugar al màxim nivell, i que això servisca a la base com a espill en el qual mirar-se. “Enguany, l’objectiu final continua sent el mateix, però sabem que les necessitats són unes altres i passen per activar els equips com més prompte millor, que senten seguretat en estos moments d’incertesa. Si esta ajuda pot aportar-los alguna cosa, nosaltres estarem satisfets. Volem que l’esport valencià s’active com més prompte millor perquè, quan tota esta crisi passe, els nostres representants estiguen en disposició de competir al màxim nivell i continuem demostrant que estem en la Comunitat de l’Esport i que ací l’esport no para mai”, va explicar Elena Tejedor. “Estes ajudes de la Fundació Trinidad Alfonso són un regal. És el principal suport ara mateix del món del rugbi a la Comunitat Valenciana i estem molt, molt agraïts. Este primer any, per desgràcia i per la suspensió de la competició, quasi ens hem quedat a la meitat, així que esta renovació per un any més és una sort tremenda. Tant de bo es prolongue més temps”, va indicar el president del Tatami, Miguel Pérez. https://www.youtube.com/watch?v=99njkum8atg

Les Abelles alça la veu per la suspensió del playoff

Gràcies a la iniciativa, que serà supervisada i coordinada per la Federació de la Comunitat Valenciana, pretén, en última instància, contribuir al fet que el rugbi valencià torne a tindre representació en la màxima categoria de l’esport de la pilota oval. Una cosa que, lamentablement, no s’ha pogut produir en esta edició per la suspensió de la competició. Especialment dolorós ha sigut per als qui s’han quedat més prop: CAU i Les Abelles (este últim, a més, tenia l’opció d’ascendir en categoria masculina i femenina), als quals la suspensió de la competició els ha privat de poder disputar el playoff d’ascens. Antonio Márquez, de Les Abelles, es va mostrar molt crític amb la Federació Espanyola de Rubgi: “La crisi de la COVID 19 ha tingut conseqüències especialment dures per al CP Les Abelles. A més d’estar afectats, com tots, per la paralització d’eixa vida de club que tant apreciem, en el nostre cas ha suposat la brusca interrupció de la doble carrera que els nostres dos equips sènior portaven cap a la Divisió d’Honor. Márquez va indicar, fins i tot, que està estudiant una reclamació formal: “Encara que havíem acatat el dictamen inicial de la FER, les circumstàncies que han envoltat les últimes decisions federatives no ens ha semblat que estiguen d’acord amb el bon nom del nostre esport, fins al punt d’obligar-nos a estudiar un possible recurs davant del Consell Superior d’Esports, per vulneració dels nostres drets”. El president del CAU, Fouad Osseiran, explicava també el seu malestar: “Per al CAU ha sigut una pena com ha acabat la temporada. Estem tristos per no haver pogut lluitar en el camp l’ascens per al qual hem treballat tota la temporada. Creiem que eren més justes altres opcions que existien que la que va adoptar la Federació Espanyola, però acatem i treballem ja en el futur. Ens véiem amb força i capacitat per a ascendir just enguany que es complien deu anys del nostre últim ascens a Divisió d’Honor. No ha sigut possible, i des que es va decretar el final de la temporada no hem parat de planificar la pròxima campanya. Ambició i treball no faltaran en el nostre club”.

Preparen la tornada als entrenaments

A pesar del moment d’incertesa pel qual passa el país, en general, i l’esport, en particular, els clubs es troben ara mateix preparant la tornada als entrenaments dels seus equips: “Estem desitjant tornar a competir, a entrenar i que comence la pretemporada. Vull agrair l’ajuda de la Fundació, perquè és un suport fonamental per a nosaltres. Fa molt de temps que s’estan bolcant amb el món del rugbi i estem desitjant poder competir de nou i entrenar per a retornar, d’alguna manera, eixa ajuda en forma d’esforç”, va assenyalar César Sempere, representant del Club de Rugby La Vila. “Necessitem espai per a poder tornar a entrenar com més prompte millor, perquè els professionals, però també els xiquets i els jóvens, poden tornar a entrenar, a veure els seus amics, etc. Estem fent un esforç per a ampliar el nostre equip d’entrenadors perquè potser n’han d’haver més per a entrenar grups més reduïts, però és important estar preparats per a quan això passe”, va indicar Antonio Miranda, president del Rugby Club Valencia, qui va afegir que tindre a hores d’ara “la confiança que podem comptar amb esta ajuda de la Fundació és un privilegi, ens ajuda a planificar i estem molt agraïts”. Per la seua part, José Luis López Pérez, president de la Federació de la Comunitat Valenciana, es mostra molt il·lusionat i agraït davant d’este pas avant donat per la Fundació. “Suposa un impuls molt important per al món del rugbi; a més, en estos moments d’incertesa és una ajuda fonamental. Ara esperem que a poc a poc la situació es vaja normalitzant i puguem fer front a totes les dificultats que ens trobarem des de la Federació, però és clar que esta ajuda serà molt important per a activar els equips”, conclou López Pérez

.