El COE i la Fundació Trinidad Alfonso augmenten les ajudes a les competicions del PAC_CV fins als 900.000 euros

Maig 27, 2020
La Fundació Trinidad Alfonso i el Comité Olímpic Espanyol han decidit fer un pas més en el seu suport a les diferents federacions esportives nacionals amb la intenció d’ajudar-les a superar de la millor manera possible els efectes de la crisi sanitària provocada per la COVID-19. La setmana passada ja van anunciar que, encara que s’hagen hagut d’ajornar nombroses competicions esportives estos últims mesos a la Comunitat Valenciana, el
Programa de Suport a Competicions de la Comunitat Valenciana (PAC_CV) va mantindre les ajudes econòmiques finalistes , fet que tranquil·litzar les federacions, que podran buscar noves dates per a la celebració d’estos esdeveniments esportius. A causa de les especials circumstàncies de la crisi sanitària, i amb l’objectiu de reactivar el teixit productiu del món de l’esport i que cap esdeveniment important deixe de celebrar-se a la Comunitat Valenciana, la Fundació Trinidad Alfonso, presidida per Juan Roig i encarregada de sufragar econòmicament el projecte, ha decidit augmentar fins als 900.000 euros la inversió en el PAC_CV, la qual cosa suposa pràcticament doblar el pressupost de les edicions anteriors, que s’establia en 500.000 euros. En la reunió que van mantindre la setmana passada el COE i la Fundació Trinidad Alfonso amb les federacions espanyoles se’ls va comunicar també que podran presentar fins a un màxim de dos esdeveniments per federació que se celebren fins a juny de 2021. El Programa de Suport a Competicions en la Comunitat Valenciana és una iniciativa impulsada per la Fundació Trinidad Alfonso i el Comité Olímpic Espanyol per a reforçar i promocionar competicions esportives, ja siguen nacionals o internacionals, a Alacant, Castelló i València, amb l’objectiu que la Comunitat Valenciana recupere el caràcter organitzador d’esdeveniments esportius i aconseguir una major expansió de l’esport turístic.

Sobre l’acord

El president del Comité Olímpic Espanyol, Alejandro Blanco, va voler agrair “a la Fundació Trinidad Alfonso el que fa per l’impuls de l’esport i, en concret, per la decisió d’augmentar les ajudes d’este programa d’ajuda a competicions fins als 900.000 euros. Però no és només augmentar la quantitat, sinó l’esperit amb què ho fa, les facilitats perquè les federacions puguen desenvolupar aquelles competicions que han hagut de suspendre o ajornar a causa de la crisi sanitària. La Fundació Trinidad Alfonso és la Cultura de l’Esforç, és intentar ajudar sempre els altres, és l’esperit generós que emana en totes les declaracions i accions del seu president, Juan Roig. Estem molt agraïts i no podrem parlar de l’evolució de l’esport i dels seus èxits durant estos mesos sense conéixer l’aportació que fa la Fundació Trinidad Alfonso”. “En la Fundació estem molt preocupats per la situació per la qual passen les federacions i tot l’entorn esportiu. Eixa preocupació, compartida també pel COE i al qual agraïm la seua col·laboració en este projecte, ens ha animat a pràcticament doblar la inversió per a, d’esta manera, posar el nostre gra d’arena i pal·liar tant com siga possible l’impacte d’esta crisi”, va explicar Elena Tejedor, directora de la Fundació Trinidad Alfonso. “El PAC_CV té un altre component, que és el turístic i el gasto i l’impacte que suposa per a les poblacions que acullen estes competicions. És quasi una obsessió del president de la Fundació Trinidad Alfonso, Juan Roig, impulsar i ajudar per a eixir d’esta crisi. Este impuls entronca amb la filosofia i el moviment #EActiVat, que pretén ajudar l’esport de la Comunitat Valenciana a accelerar en este moment de desescalada per la COVID-19 per a tindre la mateixa força, o més, que abans”, va concloure Elena Tejedor.

Impacte econòmic i ajudes

En este sentit, l’Institut Valencià d’Investigacions Econòmiques  realitza un
estudi de l’impacte econòmic que va tindre en l’economia de la Comunitat Valenciana la celebració d’este programa d’ajudes. Segons ete estudi, cada edició es traduïx en un gasto turístic de prop de 15 milionsd’euros per part dels participants i acompanyants en estes competicions. Cada esdeveniment rebrà una ajuda fixa de fins a 10.000 euros, en el cas de les competicions nacionals, i fins a  25.000 euros, en el cas de les internacionals (depenent de les necessitats en cada cas concret). A més, hi ha una sèrie d’incentius variables, segons el nombre de participants nacionals de fora de la Comunitat o estrangers. El PAC_CV és un dels projectes que donen cos a la
Comunitat de l’Esportiniciativa que té com a objectiu aconseguir que la Comunitat Valenciana siga escenari de grans competicions nacionals i internacionals.