La Fundació Trinidad Alfonso destina 1,5 milions d’euros a famílies amb xiquets i xiquetes esportistes afectades per la crisi econòmica de la COVID-19

Setembre 15, 2020
La Fundació Trinidad Alfonso ha posat en marxa un nou programa d’ajudes amb l’objectiu de reactivar l’ecosistema esportiu de la Comunitat Valenciana en plena crisi econòmica provocada per la COVID-19. Després d’haver doblat les ajudes als esportistes becats a través del Projecte FER o de l’impuls a competicions i esdeveniments, com la Lliga Mapfre de Tenis o les trobades d’atletisme celebrades a Castelló per a ajudar en la tornada a la competició dels esportistes, l’entitat que presidix Juan Roig perseguix reactivar l’esport base a la Comunitat Valenciana ajudant directament les famílies afectades per la crisi econòmica provocada per la COVID-19, a través del programa Activa’t Famílies.

En este programa participaran les famílies que tinguen menors inscrits en alguna de les 34 federacions autonòmiques vinculades als projectes de la Fundació Trinidad Alfonso (FER Futur,seleccions autonòmiques o Esport a l’Escola +1h).

Coincidint amb la tornada a l’escola dels xiquets, xiquetes i jóvens, tornen també els entrenaments i les competicions de clubs i escoles esportives. Per este motiu, Juan Roig invertirà 1,5 milions d’euros anuals del seu patrimoni personal durant els pròxims quatre anys per a sufragar part dels gastos que comporta la pràctica esportiva federada dels fills i filles menors d’edat de les famílies valencianes. L’import d’este projecte finalista arribarà de manera directa a les famílies de la Comunitat Valenciana per a evitar que cap xiquet o xiqueta deixe d’iniciar-se en la pràctica esportiva per motius econòmics o l’abandone.

Convocatòria Activa’t Famílies

La Fundació assignarà un màxim de 150 euros a l’any per cada xiquet o xiqueta a les famílies que tinga un esportista menor d’edat i que complisca algun d’estos tres requisits:
  1. Rebre la Renda Valenciana d’Inclusió.
  2. Rebre la Beca menjador de la Generalitat Valenciana.
  3. Pare i mare (ambdós) o un d’ells (en cas de família monoparental) estan en atur o afectats per un ERTO (expedient de regulació temporal d’ocupació) o reben la prestació per cessament d’activitat i treball per compte propi.
Les famílies podran sol·licitar esta ajuda a través del seu club des de hui, 15 de setembre, fins al pròxim 15 d’octubre. Per a poder accedir a estes ajudes, els clubs en els quals militen els menors s’han de comprometre a no pujar les quotes als seus esportistes menors d’edat la pròxima temporada. Estos diners es descomptaran directament a les famílies dels gastos en els quals hagen d’incórrer per a la pràctica esportiva del menor, com ara matrícula, quotes mensuals o gastos en equipament.

Projecte #EactiVatSport

El programa “Activa’t Famílies” forma part del projecte global #EActiVatSport, impulsat per la Fundació Trinidad Alfonso i sufragat igualment a través del patrimoni personal del Juan Roig, i que pretén reactivar l’esport a la Comunitat Valenciana i mitigar els efectes de la crisi sanitària i econòmica provocada per la COVID-19. Este programa dirigit a les famílies se suma a altres dos que van ser anunciats la passada primavera. D’una banda, FER +, que suposava doblar la inversió de la Fundació Trinidad Alfonso en els esportistes del Projecte FER per a ajudar-los en la posada a punt després del confinament i en els pròxims mesos.

L’altra mesura, centrada en els esdeveniments esportius, va ser augmentar també la inversió en el programa PAC_CV i PAC_CV+, amb l’objectiu que la Comunitat Valenciana continue sent un referent en l’organització d’esdeveniments esportius de primer nivell. De manera més concreta, a més, les ajudes de la Fundació Trinidad Alfonso han ajudat a portar a la Comunitat Valenciana la Lliga Mapfre de Tenis i han impulsat la celebració de diferents trobades d’atletisme a la província de Castelló.

A més, per davant venen dos importants esdeveniments esportius de primer nivell mundial: la Marató de València, reconvertida en prova elit, o la cita del pròxim 7 d’octubre a l’Estadi del Túria d’atletisme, en el qual
Joshua Cheptegei buscarà el rècord del món de 10.000 metres en Valencia Ciudad del Running.