La Fundació Trinidad Alfonso ajuda 1.200 clubs per a mantindre el nivell de llicències de les categories inferiors

Juliol 5, 2021

La Fundació Trinidad Alfonso invertirà en 2021 1,4 milions d’euros per a ajudar quasi 1.200 clubs de la Comunitat Valenciana a mantindre la seua estructura. Ho farà gràcies a Activa’t Clubs, un programa que va arrancar fa un any per a arribar directament a les entitats esportives de les tres províncies de la Comunitat Valenciana amb dos objectius: ajudar-los a superar les dificultats que es puguen trobar reforçant la seua estructura i evitar la pèrdua de llicències federatives en les categories inferiors. Les entitats participants en este programa, que enguany en són 1.159 (pels 1.091 de l’any 2020), rebran una ajuda segons el nombre d’esportistes menors d’edat amb llicència en la federació.

Els clubs participants en este programa d’ajudes hauran de tindre categories base i estar dins d’alguna de les federacions esportives valencianes que participen en els programes de la Fundació Trinidad Alfonso: FER Futur, Esport a l’Escola + 1h EF i Seleccions Autonòmiques Comunitat de l’Esport. Cada entitat va rebre 35 euros per cada menor d’edat federat, amb un màxim de 5.000 euros per club.

En este nou programa participaran 1.159 clubs diferents de tota la Comunitat Valenciana (68 més que en la primera edició), la qual cosa representa entre tots més de 44.000 menors federats. A canvi de participar en el programa, les entitats esportives que reben esta ajuda es comprometen a no incrementar les quotes als seus menors d’edat en la temporada 2021-2022 més d’un 10 % respecte a l’any anterior.

“Estem molt satisfets amb els resultats d’este programa d’ajudes. Estem passant un moment molt complicat per als equips i els clubs, i amb esta iniciativa pretenem arribar al nucli de l’entitat amb l’objectiu de potenciar la seua estructura i mitigar els efectes de la greu crisi econòmica derivada de la pandèmia de la COVID-19. Volem que recuperen la normalitat tan prompte com siga possible i això arribarà si mantenen i milloren les seues estructures. Per a aconseguir-ho, és fonamental tindre un planter d’esportistes sòlid i amb futur. A la vista del descens important que s’ha produït en el nombre de llicències a nivell nacional, podem dir que la Comunitat Valenciana ha aguantat bastant bé durant estos mesos tan complicats. El nostre objectiu és continuar ajudant-los i que, a poc a poc, recuperen l’estructura i busquen sostenibilitat econòmica sense necessitat d’este tipus de programes”, explica Juan Miguel Gómez, director de la Fundació Trinidad Alfonso.

Projecte #EActiVatSport

Este programa d’ajudes, Activa’t Clubs, forma part del projecte global #EActiVatSport, impulsat per la Fundació Trinidad Alfonso i sufragat a través del patrimoni personal de Juan Roig. A més, hi ha dos línies més d’ajudes: Activa’t Famílies, per a ajudar les famílies amb menors federats que es troben en situació de vulnerabilitat, i Activa’t Equips, que ajudarà els conjunts de la Comunitat Valenciana que militen en les dos màximes categories.