El Dia de l’Esport busca entitat solidària per a l’edició de 2022

Juny 21, 2021

La Fundació Trinidad Alfonso i la Generalitat Valenciana, a través de la Conselleria d’Educació, Cultura i Esport, treballen ja en una nova edició, la setena, del Dia de l’Esport. Encara que queden molts mesos per davant, l’edició del 2022 ja busca una entitat solidària que agafe el relleu de la Fundació Dasyc, beneficiària d’este projecte en 2021, que va rebre fa unes setmanes 12.360 euros gràcies a esta acció.

El Dia de l’Esport és una iniciativa que perseguix el foment de l’activitat física i la promoció dels valors inherents a la pràctica esportiva, dos dels grans objectius de la Fundació Trinidad Alfonso. Este projecte se suma a la celebració del Dia Mundial de l’Activitat Física, que se celebra a tot el món el 6 d’abril.

Per al pròxim 6 d’abril de 2022, igual que es va fer en les dos últimes edicions, i només per participar, els centres educatius podran triar entre un paquet de material esportiu o una aportació econòmica, que farà la Fundació Trinidad Alfonso i que anirà destinada a un projecte solidari d’una entitat benèfica relacionada amb l’àmbit educatiu i l’esport.

Obertura de convocatòria per a entitats solidàries

L’objectiu és que els centres sàpien amb antelació a quina entitat benèfica anirà destinada l’aportació, per la qual cosa el termini per a aquelles entitats interessades a ser les beneficiàries de la donació es troba ja obert i es prolongarà fins al 16 de juliol. Els projectes presentats han d’estar dirigits a promoure l’activitat esportiva, o millorar la qualitat educativa, de menors d’edat i col·lectius d’especial vulnerabilitat, de manera que afavorisquen la seua integració i inclusió en la societat. A més, s’han de dur a terme a la Comunitat Valenciana.

Cada entitat pot presentar dos candidatures, sempre que es tracte de projectes diferents.

L’elecció de l’entitat benèfica serà recolzada i validada, igual que la passada edició, per la Fundació Lleialtat, organització amb la qual la Fundació Trinidad Alfonso va arribar a un acord amb l’objectiu de dotar de més transparència i objectivitat els processos de selecció de les seues convocatòries socials. La Fundació Lleialtat té la missió de fomentar la confiança en les ONG i promoure la col·laboració de la societat amb les entitats no lucratives

Presenta la teua sol·licitud

Mou-T, de la Fundació Dasyc, va rebre 12.360 euros l’any 2021

La iniciativa guanyadora d’esta última edició va ser Mou-T, impulsada per la Fundació Dasyc, un projecte que pretén integrar en la societat, a través de l’esport, col·lectius més vulnerables.

De tots els centres educatius participants en la passada edició del Dia de l’Esport, més d’un centenar van triar l’opció de donar, a través de la Fundació Trinidad Alfonso, 120 euros a eixa entitat solidària. D’esta manera, la Fundació Dasyc va rebre 12.360 euros per a dur a terme el programa Mou-T, els objectius del qual són:

– La participació i integració dels diferents col·lectius i individus concrets en la societat a través de l’activitat física.

– Fomentar la sensació de benestar emocional que potencien actituds positives davant de qualsevol estímul o relació social que es done durant l’activitat.

– La millora de la convivència entre els menors, fomentant i inculcant hàbits de vida saludable relacionats amb l’activitat física i l’esport.