70 esportistes espanyols van aconseguir classificar-se a Tòquio en la Comunitat de l’Esport

Juliol 12, 2021

La Fundació Trinidad Alfonso, obstinada per fer de la Comunitat Valenciana un referent en el món de l’esport, ha impulsat una sèrie d’iniciatives i esdeveniments per a posicionar-la com un territori clau en els mesos previs als Jocs olímpics i paralímpics. Amb esta finalitat va impulsar, des de l’any 2019, el programa PAC_CV Preolímpic, amb la intenció d’atraure a la Comunitat Valenciana dos tipus d’esdeveniments. D’una banda, tornejos preparatoris i/o classificatoris per a Tòquio i, d’una altra, concentracions de seleccions nacionals de primer nivell.

Fruit d’este programa de treball, la Comunitat Valenciana ha sigut l’escenari en el qual 70 esportistes espanyols han aconseguit classificar-se per als Jocs Olímpics i Paralímpics, als quals cal afegir un bon nombre d’esportistes internacionals, especialment atletes, els quals, gràcies a la Marató Valencia Trinidad Alfonso EDP, van aconseguir a la ciutat del running la marca mínima per a participar en la cita al país nipó.

Preolímpics

El primer esportista que va aconseguir el passaport a Tòquio va ser el llançador de martell Javier Cienfuegos, el mes d’agost de 2019, en el Campionat d’Espanya d’atletisme a l’aire lliure. Poc després, Espanya va sumar la classificació de les seleccions masculina i femenina d’hoquei herba. Els dos combinats van aconseguir la plaça en el Preolímpic d’hoquei celebrat al poliesportiu Verge del Carmen de Beteró.

El mes de desembre passat, la Fundació Trinidad Alfonso va impulsar la celebració de l’Open Internacional de Natació de Castelló, en el qual es van donar cita els millors nadadors d’Espanya per a intentar aconseguir les mínimes que els permeteren obtindre un bitllet per a Tòquio. Un total de 8 esportistes van obtindre fins a 12 marques mínimes per als Jocs. Mireia Belmonte (800 m i 1.500 m lliures), Jessica Vall (200 m braça), África Zambrano (200 m esquena), Nico García (200 m esquena), Hugo González (100 m esquena i 200 m estils), i els paralímpics Toni Ponce (100 m braça, 200 m estils i 200 m lliures), José A. Marí (100 m papallona) i Jacobo Garrido (400 m lliure). Sarai Gascón (100 m braça, ja la tenia) i Óscar Salguera (100 m braça, ja la tenia) també van brillar a Castelló, però ja havien obtingut la mínima amb antelació.

Si hi va haver un esdeveniment prolífic pel que fa a les marques, va ser la Marató Valencia Trinidad Alfonso EDP. Fins a 61 mínimes es van aconseguir el passat 6 de desembre en una prova que ja s’ha consolidat com una de les grans referències del món. D’estes 61 maques mínimes, 9 van ser de corredors espanyols, encara que només sis han pogut finalment viatjar a Tòquio: els tres olímpics Ayad Lamdassem, Dani Mateo i Elena Loyo, i els paralímpics Alberto Suárez, Gustavo Nieves i Mari Carmen Paredes.

El mes de març d’enguany va ser la selecció femenina d’handbol la que va aconseguir la classificació per a Tòquio en el Preolímpic d’handbol celebrat a Llíria.

A més, finalment, el míting d’atletisme celebrat a Castelló el mes de juny passat va atorgar el bitllet olímpic a tres espanyols més: Fátima Diame, en salt de longitud, i Saúl Ordóñez i Sánchez Valladares, en 800 metres.

Concentracions, tornejos i partits preparatoris

A més d’estos esdeveniments classificatoris, diverses seleccions també han optat per la Comunitat de l’Esport com a escenari per a preparar la gran cita olímpica. La selecció nacional de futbol va entrenar a Benidorm i la de bàsquet va disputar el passat 3 de juliol un partit de preparació contra Iran al pavelló de la Font de Sant Lluís. El combinat de bàsquet femení, a més, va estar concentrat disputant el passat Eurobasket, també al pavelló de la capital valenciana.

La província d’Alacant ha sigut també escenari de dos grans esdeveniments amb aroma olímpica, l’Alicante Judo International Training Camp, celebrat el mes de maig passat, i l’Spanish Internacional Iberdrola de bàdminton, a la Nucia. En el primer van participar 55 dels millors judokes del món, mentre que en el segon va estar una de les grans referències nacionals, Pablo Abián, a més d’altres nou esportistes internacionals que també estaran en els Jocs.