La Fundació Trinidad Alfonso destinarà 15 milions d’euros en cinc anys per a omplir de mundials i europeus la Comunitat de l’Esport

Novembre 12, 2019

El Comité Olímpic Espanyol, la Generalitat Valenciana i la Fundació Trinidad Alfonso han presentat hui un nou programa d’ajudes que pretén convertir Espanya i, en concret, la Comunitat Valenciana en un dels grans referentes internacionals dels grans esdeveniments esportius.

Es tracta d’una ampliació del Programa de Suport a Competicions (PAC_CV) que cada any atrau a les tres províncies de la Comunitat Valenciana prop de 20 competicions oficials. Ara fa un pas més amb la creació de ‘PAC_CV Plus’,

una línia de treball que pretén acostar a la Comunitat Valenciana un bon nombre de competicions internacionals del màxim nivell per a continuar consolidant este territori com la Comunitat de l’Esport.

Fins ara ja hi ha quatre esdeveniments que entren dins d’este programa: el Mundial de Gimnàstica Rítmica, que es disputarà a València; l’Eurobasket Femení, que tindrà com a seu el pavelló de la Font de Sant Lluís; el Mundial d’Handbol Femení, que tindrà tres seus a la Comunitat Valenciana (una en cada província), i el Mundial de Rugbi sub-20, que tindrà lloc a Alacant.

Ajudes a campionats

A més d’estos quatre que ja estan confirmats, seran susceptibles de rebre ajudes els campionats d’Europa i els campionats del món oficials que se celebren entre 2020 i 2024, amb prioritat als de categoria absoluta. A més, podrien entrar en el programa d’ajudes aquelles competicions de caràcter internacional catalogades oficialment com a preolímpiques que es disputen l’any que ve, prèviament als Jocs de Tòquio, i en 2024, amb vista als Jocs Olímpics de París.

Per a l’atracció d’estes competicions i totes les que puguen sorgir, la Fundació Trinidad Alfonso destinarà un pressupost de 15 milions d’euros, que s’executaran entre 2020 i 2024, cinc anys en què els valencians, alacantins i castellonencs disfrutaran de l’esport al més alt nivell. L’ajuda a les federacions tindrà dos condicions: l’ajuda mai podrà superar el 50 % del pressupost total (este pressupost serà sempre validat pel COE) i, en qualsevol cas, tindrà un màxim d’1,5 milions d’euros per Mundial o Europeu.

Acte de presentació

L’acte, durant el qual s’ha aprofitat per a firmar els respectius convenis, ha estat presidit per: el president del Comité Olímpic Espanyol, Alejandro Blanco; la Presidenta del Consell Superior d’Esports, Maria José Rienda, el conseller d’Educació, Cultura i Esport de la Generalitat, Vicent Marzà; la directora de la Fundació Trinidad Alfonso, Elena Tejedor, i els presidents de les diferents federacions: Francisco Blázquez (handbol); Alfonso Feijoo (rugbi), Jesús Carballo (gimnàstica) i Jorge Garbajosa (bàsquet).“

Esta nova aposta de la Fundació Trinidad Alfonso és un pas més en la decidida i ferma aposta de l’entitat en l’esport i els seus valors. Una vegada més hem d’agrair a Elena Tejedor i a Juan Roig el compromís i la dedicació que demostren per l’esport de la Comunitat Valenciana i de tota Espanya. Gràcies al seu impuls i inversió les federacions esportives espanyoles han trobat la resposta a moltes de les seues necessitats de desenvolupament i promoció”, va concloure Alejandro Blanco, president del Comité Olímpic Espanyol.

Per la seua part, Elena Tejedor, directora de la Fundació Trinidad Alfonso va agrair el suport i la complicitat de totes les federacions i institucions implicades en el projecte. “El nostre objectiu i desig és continuar construint una imatge positiva del territori a través d’esdeveniments esportius, amb la idea, a més, d’atraure el màxim de persones, i el major retorn econòmic per a la Comunitat Valenciana, amb un horitzó per a fer de la Comunitat Valenciana, la Comunitat de l’Esport”, va concloure.

Comunitat de l’Esport

El PAC_CV Plus s’integra dins del projecte Comunitat de l’Esport, impulsat per la Fundació Trinidad Alfonso i la Generalitat Valenciana. En concret, dins de la línia de treball que perseguix l’atracció i la celebració de grans esdeveniments en les tres províncies de la Comunitat Valenciana. A més, la iniciativa Comunitat de l’Esport perseguix dos objectius més: aconseguir que esta siga la comunitat en la qual es fa més esporten les escoles i treballar en la tecnificació d’esportistes.