El Rugby Club Valencia s’unix al projecte de suport al rugbi de la Fundació Trinidad Alfonso

Agost 2, 2019

La Fundació Trinidad Alfonso amplia el seu suport al rugbi de la Comunitat Valenciana i ha arribat a un acord amb el Rugby Club Valencia per a sumar-se al projecte d’ajudes a este esport que es va presentar el passat 10 de juny.

Eixe dia es va anunciar que els quatre clubs valencians que la pròxima temporada militaran en la Divisió d’Honor B (el Club Rugby La Vila, el CAU Rugby Valencia, Les Abelles Rugby Club i el Tatami Rugby Clubes beneficiarien d’unes ajudes per a l’exercici 2019-2020. Després de la reestructuració que ha patit esta Divisió d’Honor B, i que ha permés la repesca del Rugby Club Valencia, este club entra a formar part automàticament d’esta línia d’ajudes amb les mateixes condicions que la resta d’equips.

Esta iniciativa compta amb la supervisió i la coordinació de la Federació de la Comunitat Valenciana i pretén, en última instància, contribuir al fet que el rugbi valencià torne a tindre representació en la màxima categoria de l’esport de la pilota oval.

Amb estes ajudes, cada club podrà enfortir el seu organigrama, apuntalar la seua estructura esportiva i invertir en la confecció d’una plantilla més competitiva. Amb este suport, la Fundació no solament vol col·laborar perquè el rugbi de la Comunitat estiga en l’elit; també té l’objectiu d’evitar la fugida de talents per a aconseguir que els millors exponents del rugbi valencià es queden a la Comunitat Valenciana sense necessitat d’emigrar a altres equips per a jugar al màxim nivell i que això servisca a la base com a espill en el qual mirar-se.

El Rugby Club Valencia és un històric de l’esport oval, amb més de 50 anys d’història. Fundat l’any 1966, en el seu palmarés hi ha un campionat de lliga i dos subcampionats de la Copa del Rei. Amb 22 temporades disputades en Divisió d’Honor, esta històrica entitat té més de 550 jugadors i jugadores, des de sub-6 fins a veterans. Es tracta de l’únic equip valencià en la màxima categoria de rugbi 7 des de l’inici de la Copa de la Reina.