La Fundació Trinidad Alfonso tanca en Expojove un 2019 en el qual ha arribat a prop de 200.000 xiquets, xiquetes i jóvens

Decembre 31, 2019

La Fundació Trinidad Alfonso ha volgut sumar-se un any més a la Fira Expojoveque se celebra des del 26 de desembre en les instal·lacions de Fira València, i tanca d’esta manera un any en què ha fet un pas decidit en l’impuls d’aquells projectes i iniciatives dirigides als més menuts i als jóvens de la societat de la Comunitat Valenciana.

En 2019 han sigut moltes les iniciatives que han tingut com a objectiu acostar l’esport als més menuts. El programa FER Play, per exemple, ha aconseguit més de 10.000 xiquets i xiquetes d’un total de 84 centres educatius. En estes sessions, els xiquets i les xiquetes rebien en els seus col·legis la visita de dos esportistes olímpics acompanyats, en algunes ocasions, d’algun esportista del Projecte FER. Els xiquets i les xiquetes s’acostaven i coneixien els jocs olímpics i alguns dels esports menys habituals per a ells, com l’esgrima, l’hoquei o el rugbi.

L’esdeveniment més nombrós pel que fa a participació va ser el Dia de l’Esport, que enguany es va celebrar el 5 d’abril. Quasi 600 centres educatius es van sumar a esta iniciativa, que consistia en la programació d’un extra d’activitat esportiva, al marge de les seues habituals classes d’Educació Física. En total, més de 150.000 xiquets, xiquetes i jóvens de tota la Comunitat Valenciana es van sumar a la celebració del Dia Internacional de l’Activitat Física i l’Esport.

El Dia Olímpico, celebrat enguany a la Vila Joiosa, va ser un dels dies assenyalats per a acostar l’esport als més jóvens. Enguany, més de 3.000 xiquets van convertir la Vila Joiosa en l’epicentre olímpic nacional amb esta iniciativa del Comité Olímpic Espanyol que se celebra a la Comunitat Valenciana en les últimes cinc edicions.

També Uniesportprojecte destinat en esta ocasió als jóvens universitaris de la Comunitat València, va tindre un paper destacat en 2019, ja que enguany la Comunitat va acollir 25 campionats d’Espanya universitaris (que s’hagen celebrat en una mateixa comunitat autònoma ha sigut un fet inèdit fins a hui). El balanç de les 25 competicions deixa la xifra de 4.040 esportistes participants de prop de 60 universitats de tota Espanyaamb un 75 % de participants de fora de la Comunitat Valenciana.

A més, la Fundació ha començat a treballar enguany amb força el projecte Esport a l’Escola +1h juntament a la Generalitat Valenciana. Es tracta d’una iniciativa que naix amb la missió d’augmentar el nombre d’hores destinades a l’assignatura d’Educació Física en 3r i 4t de Primària i impulsar la promoció de la pràctica de l’activitat física i de l’esport entre l’alumnat dels centres educatius promotors de l’activitat física i l’esport (CEPAFE) de la Comunitat Valenciana.

En total, quasi 11.000 xiquets de tota la Comunitat Valenciana es beneficiaran del programa “Esport a l’Escola +1h” en esta primera edició. Esta iniciativa s’integra dins de la iniciativa “Comunitat de l’Esport“. Este projecte pretén impulsar una sèrie d’accions i iniciatives que contribuïsquen a convertir la Comunitat Valenciana en una referència de l’esportnacional, amb l’objectiu que siga la comunitat on més esport es fa a les escoles.