La Fundació Trinidad Alfonso celebra el Dia de la Dona animant a entrenar la igualtat tots els dies de l’any

Març 8, 2021

La Fundació Trinidad Alfonso ha volgut sumar-se un any més a la celebració del Dia Internacional de la Dona, que es commemora el pròxim dia 8 de març en tot el món. L’entitat presidida per Juan Roig vol adherir-se a esta lluita per la igualtat i l’apoderament femení llançant un missatge aspiracional en el qual anima a treballar la igualtat tots els dies de l’any, per a aconseguir, tant de bo en un futur, que no siga necessari celebrar el Dia de la Dona. Ho ha fet, a més, des del divendres passat, gràcies a la implicació de clubs, equips i esportistes i de diferents projectes impulsats per la Fundació amb un missatge comú:

En la Fundació Trinidad Alfonso no hi ha projectes masculins i altres defemenins.
No hi ha beques per a ells i beques per a elles.
Practiquem la igualtat durant tot l’any perquè, algun dia, no hàgem de celebrar el 8 de març.
I aconseguir-ho depén de tots.

Encara que la crisi sanitària de la COVID-19 ha impedit la celebració de carreres i, per tant, la participació activa de la dona en molts esdeveniments esportius i d’altres, la Fundació Trinidad Alfonso ha continuat apostant decididament per la igualtat.

Per exemple, la Fundació ha becat 450 dones per mitjà del Projecte FER i dels diferents programes de tecnificació, o ha premiat més d’una desena de projectes dirigits per dones en el programa d’ajudes d’Emprén Esport.

A estos números cal sumar les xiquetes a les quals, d’una manera o d’una altra, ha arribat el missatge de valors de la Fundació a través de les iniciatives dirigides a les més menudes i jóvens. UniEsport, Dia de l’Esport, FER Play, Marató al Col·le, etc.

#LaIgualtatSeEntrenaCadaDia

Per a posar cara a tots els projectes i unir-se a esta causa, tant dones com hòmens dels diferents projectes impulsats per la Fundació van voler sumar-se, llançant el missatge i fotografiant-se amb l’etiqueta #LaIgualtatSeEntrenaCadaDia. En concret, la Fundació Trinidad Alfonso va voler fer arribar este missatge a través d’alguns dels equips, esportistes i esdeveniments (en representació de la resta) que d’una manera o d’una altra es beneficien de les ajudes de l’entitat que presidix Juan Roig.

Els equips masculins de Les Abelles (rugbi), Giner de los Ríos (hoquei), Waterpolo Castelló (waterpolo), Alcoi (hoquei patins) Illa Grau i Almoradí (voleibol) es van sumar el cap de setmana llançant este missatge, a més dels femenins de l’Elx i Morvedre (handbol), que es van enfrontar entre si. El gran esdeveniment esportiu de la Comunitat Valenciana, la Copa de la Reina de Bàsquet, també es va sumar a la lluita i l’apoderament femení en la final del torneig. En l’apartat d’esportistes, les plantilles masculina i femenina del Valencia Basket van voler adherir-se, així com diversos esportistes del Projecte FER, en nom de la resta: els integrants del CEAR de judo Alberto Varela, Salva Cases, Julia Figueroa i Ana Pérez, juntament amb Sugoi Uriarte i Laura Gómez; membres del Playas de Castellón com Jorge Dávila, Carmen Ramos, Claudia Conte i Andreu Boix, i residents del CAR de Madrid com Néstor Abad, Raúl Martínez, Pablo Torrijos i Eusebio Cáceres.

La dona més ràpida, a València

Esta reivindicació també es va dur a terme des de Valencia Ciudad del Running amb dos accions molt concretes. D’una banda, s’ha volgut fer un homenatge a Letesenbet Gidey, la dona que el mes d’octubre passat va aconseguir batre el rècord del món de 5.000 metres, juntament amb el rècord masculí de 10.000 metres. A l’Estadi del Túria, on va tindre lloc este esdeveniment, es va col·locar una placa commemorativa amb la regidora d’Esports de València, Pilar Bernabé, Paco Borao, president de l’SD Correcaminos, i Elena Tejedor, directora de la Fundació Trinidad Alfonso.

A més, el cap de setmana es va recordar la importància de sumar més dones en les carreres populars amb la iniciativa “+ En Meta”, que la Marató València impulsa juntament amb Teika, amb una quedada de les protagonistes.