762 centres educatius celebraran el Dia de l’Esport 2021 el pròxim 31 de març

Març 16, 2021

El Dia de l’Esport 2021 serà més multitudinari i solidari que mai. Impulsat per Esport de la Generalitat i la Fundació Trinidad Alfonso, la iniciativa Dia de l’Esportpretén que tots els xiquets i xiquetes dels centres educatius de la Comunitat Valenciana facen una jornada d’esport, al marge de la classe habitual d’Educació Física, per a commemorar el Dia Mundial de l’Activitat Física. Encara que este dia se celebra a nivell internacional el 6 d’abril, com que enguany cau en plenes vacances escolars de Setmana Santa, la celebració en els centres tindrà lloc el 31 de març.

Enguany han confirmat la participació en una jornada que tornarà a posar de manifest que la Comunitat Valenciana és la Comunitat de l’Esport 762 centres de les províncies d’Alacant, València i Castelló, la qual cosa suposa la xifra més alta de totes les edicions celebrades fins hui.

Això implicarà que prop de 290.000 xiquets, xiquetes i jóvens faran un extra d’activitat física eixe dia i compartiran els valors de l’esport. En la sisena edició s’han inscrit per a participar en esta iniciativa 121 centres de Castelló, 407 de València i 234 d’Alacant.

Participació en el Dia de l’Esport

A més d’implicar-se en el Dia de l’Esport, cada un dels centres involucrats pot participar en un concurs elaborant un vídeo amb les activitats realitzades durant el matí del 31 de març, la temàtica de les quals haurà de girar al voltant dels Jocs Olímpics, la cita esportiva clau d’enguany. En les primeres edicions, només per participar, cada centre educatiu rebia un pack de material esportiu valorat en més de 120 euros. Enguany, igual que en 2021, cada centre educatiu ha pogut triar si rebia este lot o, per contra, preferia que els 120 euros foren donats a una entitat solidària. 116 col·legis han triat la segona opció, per la qual cosa la Fundació Trinidad Alfonso destinarà els diners a esta entitat.

Segons el conseller Vicent Marzà: “De nou se demostra la gran capacitat d’adaptabilitat a les situacions per part dels centres educatius. En esta nova edició hi haurà una participació amplíssima. Esta celebració, amb multitud d’activitats als centres, és molt important, perquè no ens cansarem de dir que l’esport és fonamental per a la salut de l’alumnat, no solament des del punt de vista físic, sinó també emocional”, i ha afegit: “A més de la transmissió de valors solidaris lligats al Dia de l’Esport, amb la donació a un projecte tan interessant contra l’exclusió social. Per tant, una vegada més volia agrair enormement a la comunitat educativa i a la Fundació Trinidad Alfonso que anem agafats de la mà en l’impuls d’una iniciativa tan positiva com és la celebració del Dia de l’Esport”.

Projecte solidari: Mou-T

L’entitat solidària l’han triada els mateixos centres. Concretament, han participat en la selecció aquells que havien indicat que, en lloc del material esportiu, preferien que eixa quantitat es donara amb una finalitat benèfica.

Entre les que es van presentar, finalment va ser elegida la iniciativa “Mou–T”, un projecte que du a terme la Fundació Dasyc dirigit a la prevenció i suport a menors d’entre 3 i 16 anys i famílies en risc d’exclusió social.

Dasyc utilitza l’esport com a mitjà d’integració social, aprenentatge d’hàbits saludables, desenvolupament físic, adquisició de normes, socialització, utilització del temps lliure, resolució de conflictes, autocontrol de les conductes violentes, entre altres. El projecte abasta uns 200 beneficiaris i es du a terme a la Comunitat Valenciana.

El 6 d’abril se celebra en les xarxes

Com que el 6 d’abril, quan mundialment se celebra el Dia Internacional de l’Activitat Física i l’Esport, no és lectiu a la Comunitat València, serà el 31 de març quan se celebre este dia als centres educatius. Però això no significa que la Comunitat de l’Esport no vaja a sumar-se a la celebració el dia 6 d’abril. L’objectiu de la Generalitat Valenciana i la Fundació Trinidad Alfonso és que el Dia de l’Esport es visca amb força a casa (com l’any passat), als parcs o als centres esportius.

Els mateixos centres educatius proposaran a l’alumnat que, a més de celebrar-lo el 31 de març a les seues instal·lacions, ho facen també el 6 d’abril amb la família. Així mateix, la Fundació Trinidad Alfonso farà una crida a clubs i equips de la Comunitat Valenciana: “Volem convertir el dia 6 d’abril en el que és: una festa de l’esport. Volem que siga una data en la qual reivindiquem l’activitat física i l’esport com una enorme font de salut, motor social, generador de riquesa i, sobretot, com a part de la solució a la crisi sanitària de la COVID-19. Per això és especialment important en este context reivindicar-lo, i la millor manera de fer-ho és practicant esport el dia 6 d’abril”, va indicar Juan Miguel Gómez, director de projectes de la Fundació Trinidad Alfonso.