Els principals clubs d’handbol de la Comunitat Valenciana destaquen les ajudes de la Fundació Trinidad Alfonso

Març 29, 2021

La Fundació Trinidad Alfonso va llançar en la segona mitat de 2020 una sèrie d’ajudes englobades dins del programa #EActívateSport per a ajudar famílies, clubs i equips de la Comunitat Valenciana. Aprofitant el preolímpic d’handbol femení celebrat amb èxit a la localitat de Llíria del 19 al 21 de març, que també va comptar amb l’impuls de la Fundació presidida per Juan Roig, els presidents dels nou clubs d’handbol de les dos màximes categories beneficiats per estes ajudes van mantindre una reunió amb la Fundació Trinidad Alfonso per a valorar l’impacte de les ajudes i treballar en el futur d’estes.

En eixa reunió, en la qual també van estar Francisco Blázquez i Pedro Fuertes, presidents de la Federació Espanyola d’Handbol i de la Federació de la Comunitat Valenciana, respectivament, els clubs es van mostrar molt agraïts per l’ajuda i la implicació de Juan Roig, a través de la fundació que presidix, en l’impuls i la recuperació de l’ecosistema esportiu després de l’alentiment provocat per les conseqüències de la COVID-19. Els clubs presents van ser: CH Port de Sagunt, CH Benidorm Foietes, CH Sporting Alacant, CH Elx, CH Morvedre, CH Castelló, Club Handbol Mislata, CH Elda Femení i CH Almassora.

Ajudes d’#EActíVateSport

Juan Miguel Gómez, representant de la Fundació Trinidad Alfonso en eixa reunió i director de projectes d’esta, va voler saber de primera mà l’abast real d’eixes ajudes: “Quan vam llançar este projecte d’#EActívateSport per a ajudar clubs, famílies i equips de primer nivell de la Comunitat Valenciana ho vam fer perquè estàvem preocupats per l’afectació evident que estava tenint en les seues estructures, i en les mateixes famílies, l’impacte d’una crisi sanitària que s’estava convertint també en social i esportiva. Els clubs ens han traslladat que hem arribat quan més es necessitava, perquè la pandèmia els ha afectat en la reducció d’ingressos i en molts casos ha augmentat els costos pels protocols COVID i les proves que havien de fer. Si hem pogut ajudar en alguna cosa a la recuperació de l’esport valencià, nosaltres ja estem tremendament satisfets“.

Les ajudes de la Fundació Trinidad Alfonso han anat encaminades a una sèrie d’objectius clars: Reforç de les seues estructures, retenció de jugadors i jugadores de la Comunitat Valenciana, donar seguretat i tranquil·litat per a poder eixir a competir amb els seus equips en les seues respectives lligues i suport davant de les adversitats, ja que des de la Fundació s’ha mantingut sempre que l’esport és part de la solució i no el problema de la situació que vivim, i s’ha alçat la veu per a recuperar l’activitat en les categories base, a més d’ajudar a mantindre les estructures de les seues escoles i que els menors pogueren continuar practicant esport.

Durant la reunió, Paco Blázquez, president de la Federació Espanyola d’Handbol, va traslladar als clubs i a la Fundació que des de l’RFEB “estem enormement agraïts del suport que ens brinda la Fundació Trinidad Alfonso en tots els àmbits. Han demostrat estar quan més se’ls necessita i ens toca treballar al màxim per a retornar esta confiança depositada en el nostre esport”.

Clubs beneficiats

“Jo destacaria l’impuls important que ha suposat este programa d’ajudes al voltant de l’handbol. Ha ajudat a enfortir els clubs des de la base amb el programa “Actívate”, invertint en pedrera, en futur, per a donar els seus fruits demà. A més, s’ha fet des de la integració, sense deixar ningú fora perquè tot el món puga practicar esport siga com siga la seua situació, gràcies”, va indicar Pedro Fuertes, president de la Federació valenciana.

Juan José Ávila, president del Club Handbol Elx, indicava que les ajudes els han permés retindre talent per a competir al màxim nivell: “L’ajuda de la Fundació Trinidad Alfonso ens ha permés en esta temporada tan complicada, en què altres ingressos del club s’han vist minvats per la pandèmia, competir a Espanya al més alt nivell, participar en competició europea i aconseguir retindre per a l’equip i per a l’esport valencià jugadores locals de gran nivell que d’una altra forma haurien emigrat buscant millors condicions”.

José Sánchez, president de l’Horneo Sporting d’Alacant, també va valorar el programa #EActívateSport: “Vam poder reforçar la plantilla del primer equip amb jugadors de gran nivell i apostant pels del nostre entorn. A més, hem pogut muntar per primera vegada un equip femení sènior, amb una estructura tècnica de garanties, i apostant per jugadores de la nostra comunitat. D’altra banda, gràcies a este suport hem pogut mirar a la pedrera, als xiquets, gràcies al programa “DESCUBRE EL BALONMANO” per als més menuts a Alacant”.

Projecte #EActíVateSport

El projecte #EActíVateSport, impulsat per la Fundació Trinidad Alfonso i sufragat a través del patrimoni personal de Juan Roig, consta de tres línies: Actívate Familias, per a ajudar les famílies amb xiquets i xiquetes federats que s’han vist afectats per la COVID-19; Actívate Equipos, que ajudarà els conjunts de la Comunitat Valenciana que militen en les dos màximes categories; i Actívate Clubs, per a reforçar l’estructura i la pedrera dels clubs.

En el cas concret de l’handbol, a través dels programes d’Actívate Clubs s’han ajudat 75 entitats, la qual cosa ha suposat arribar a més de 6.500 menors. Pel que fa a Actívate Familias, 140 famílies s’han vist beneficiades.

Globalment s’han aportat des de la Fundació Trinidad Alfonso prop de 500.000 € en ajudes finalistes a l’handbol de la Comunitat Valenciana dins dels més de 3 milions d’euros assignats en #EActíVateSport esta temporada a diferents disciplines.