La Fundació Trinidad Alfonso i les set universitats de la Comunitat Valenciana renoven el projecte Uniesport per a 2021

Març 23, 2021

Les set universitats de la Comunitat Valenciana i la Fundació Trinidad Alfonso han renovat un any més el compromís per a promocionar l’esport universitari a través de la iniciativa Uniesport. La firma dels convenis de col·laboració s’ha fer hui mateix a les instal·lacions de la Universitat Miguel Hernández d’Elx, i a este acte han acudit els rectors de les set universitats de la Comunitat Valenciana

Amb este acord, les huit entitats col·laboraran de nou per a impulsar projectes vinculats amb l’esport; contribuiran al desenvolupament de l’esport universitari en tots els àmbits; col·laboraran per a conscienciar la societat i els esportistes sobre la importància de conciliar esport i estudis i donaran visibilitat als valors de la cultura de l’esforç, i també als diferents projectes que promou la Fundació.

En concret, ha subscrit este acord la rectora de la Universitat de València (UVEG), María Vicenta Mestre Escrivà; el rector de la Universitat Politècnica de València (UPV), Francisco Mora Más; el vicerector d’Investigació de la Universitat d’Alacant (UA), Juan Mora Pastor; la rectora de la Universitat Jaume I (UJI), Eva Alcón Soler; el rector de la Universitat Miguel Hernández (UMH), Juan José Ruiz Martínez; el rector de la Universitat CEU Cardenal Herrera (CEU-UCH), Vicente Navarro Luján; el rector de la Universitat Catòlica de València Sant Vicent Màrtir (UCV), José Manuel Pagán Agulló, i el director de projectes de la Fundació Trinidad Alfonso, Juan Miguel Gómez. A l’acte, també han assistit els directors dels serveis d’esports de les diferents universitats. Este acord desenvoluparà diferents línies d’actuació i una de les principals novetats per a esta edició és l’impuls per a fomentar la internacionalització del projecte en dos línies:

1. Impulsant la participació dels esportistes i/o equips de les universitats valencianes en campionats internacionals. En concret, la Fundació finançarà amb una aportació del 50 % el cost oficial de participació d’equips universitaris en els European Universities Games (EUG) o World University Championships (WUC) de la Federació Internacional d’Esport Universitari (FISU).

2. Línia d’ajudes per a l’adquisició dels equipaments esportius dels esportistes universitaris amb la inclusió en els equipaments de la marca Comunitat de l’Esport.

3. La Fundació ajudarà econòmicament el total d’esportistes FER que cursen estudis de grau, màster o doctorat oficials.

Como ja es va fer també en les últimes edicions, les set universitats de la Comunitat Valenciana s’han compromés també en esta edició a sumar-se a la celebració del “Dia de l’Esport”, que tindrà lloc el 31 de març de 2021. Així mateix, dins de les sinergies Fundació-CADU, es desenvoluparà un Pla de voluntariat per als esdeveniments on col·labore la Fundació a la Comunitat Valenciana.

D’altra banda, es tornaran a convocar els “V Premis Fundació Trinidad Alfonso per a esportistes universitaris”; uns guardons específics per a esportistes amb expedients acadèmics brillants. Com en anys anteriors, es farà una convocatòria anual d’un premi masculí i un altre de femení en cada una de les 7 universitats per a aquells esportistes que compatibilitzen les carreres esportives amb els estudis universitaris. En total, es premiarà 14 estudiants amb 1.000 euros i s’atorgarà una placa commemorativa a cada un. Així mateix, de manera paral·lela, es convocaran dos Premis Extraordinaris (millor alumne i alumna esportista), amb caràcter anual, per als millors expedients acadèmics que hagen finalitzat els estudis en una de les set universitats. El premi consistirà en 2.000 euros i una placa commemorativa. La Fundació serà l’encarregada d’abonar l’import dels premis.

Entrega dels III Premis Fundació Trinidad Alfonso

Després de la firma del conveni, es va procedir a l’entrega de la tercera edició dels Premis Fundació Trinidad Alfonso, que van quedar pendents l’any passat a causa de l’excepcional situació sanitària provocada per la COVID-19.

Premis 2019
Per part de l’UJI:
o Alexis Sastre: Criminologia/Atletisme.
o Claudia Conte: Disseny Industrial/Atletisme.

Per part de la UVEG:
o Javier Chicote: Farmàcia/Taekwondo.
o Elena Martínez: Magisteri/Handbol.

Per part de la UPV:
o Jon Cintado: Disseny/Taekwondo.
o Tamara Miquel: Arquitectura/Taekwondo.
Per part de la UCV:
o Carlos Sales: Fisioteràpia i Podologia/Bàsquet.
o Eva Pavo: Ciències del Mar/Esgrima

Per part del CEU-UCH:
o Juan José Martínez: ADE i Màrqueting/Rem.
o Julie Ivox (PTE): Veterinària/Hípica

Per part de la UA:
o Francisco Javier Mayor: Ciències de l’Activitat Física i l’Esport/Atletisme.
o Yaiza Saiz: Ciències de l’Activitat Física i l’Esport/Triatló.

Per part de la UMH:
o Noemí Sempere.
o Esteban Ortuño: Ciències de l’Activitat Física i l’Esport/Triatló.

També s’establix com a guanyadors dels Premis als estudiants titulats de les universitats valencianes:
o Jorge Illarramendi: Medicina/Atletisme.
o Lorena Vives: Criminologia/Atletisme