L’objectiu d’aquest programa és ajudar els clubs valencians a superar les dificultats que es puguen trobar amb motiu de la COVID-19 i, al seu torn, reforçar l’estructura del club. Les entitats participants en este programa, denominatActívate Clubes’, rebran una ajuda basant-se en el nombre d’esportistes menors d’edat amb llicència en la federació.

La quantia total destinada serà d’1,5 milions d’euros per a la temporada 2020-2021, igual que en ‘Actívate Familias’ i ‘Actívate Equipos’. Els clubs participants hauran de tindre categories base i estar dins d’alguna de les federacions esportives valencianes que participen en els programes de la Fundació Trinidad Alfonso: FER Futur, Esport a l’Escola +1 i Seleccions Autonòmiques Comunitat de l’Esport. Cada entitat rebrà 35 euros per cada menor d’edat federat, amb un màxim de 5.000 euros per club.

En este nou programa participen quasi 1.100 clubs diferents de tota la Comunitat Valenciana, que suposen, entre tots, més de 48.000 menors federats. A canvi de participar en el programa, les entitats esportives que reben esta ajuda es comprometen a no incrementar les quotes als menors d’edat en la temporada 2020-2021.