El Dia de l’Esport 2020 arriba a milers de llars de tota la Comunitat de l’Esport

Abril 6, 2020

El Dia de l’Esport no es deté i hui s’ha celebrat amb tota la seua força a les cases de la Comunitat Valenciana. A causa de la crisi sanitària provocada per l’epidèmia del coronavirus COVID-19, la tradicional celebració d’este dia no s’ha pogut dur a terme als centres educatius. Però això no ha impedit que se celebre. Més prompte al contrari, milers de llars de les tres províncies de la Comunitat Valenciana s’han vist inundades per l’esperit esportiu i saludable d’esta jornada. Tant és així que l’etiqueta #DiadelEsport ha sigut la tendència número u en twitter a la Comunitat Valenciana durant pràcticament tot el matí.

La Fundació Trinidad Alfonso i la Conselleria d’Educació, Cultura i Esport van decidir adaptar el format a l’actual situació per a evitar suspendre’l i per a promoure que tots els xiquets, xiquetes i jóvens de la Comunitat Valenciana continuen fent esport al llarg d’eixa jornada. El resultat no ha pogut ser més positiu, ja que milers de famílies s’han sumat a través de les xarxes socials. A més, este 6 d’abril, el Dia de l’Esport 2020 ha aconseguit que, a més dels xiquets i les xiquetes, se sumen també els seus familiars, de manera que la involucració en la planificació, execució i celebració d’esta jornada ha sigut encara major.

A més, amb la intenció de provocar eixir de la rutina de la quarantena i aprofitar al màxim esta jornada, l’acció s’ha ampliat i no s’ha centrat únicament en l’exercici físic, sinó que les famílies han mostrat els seus hàbits saludables (com el desdejuni, dinar, etc.) al llarg d’esta jornada. L’objectiu era generar una gran conversa en les xarxes socials durant el Dia de l’Esport. Per a fer-ho, les famílies i els centres que s’han sumat a esta celebració havien d’esmentar el compte de Twitter o Instagram de Comunitat de l’Esport i incloure l’etiqueta #DiadelEsport. El professorat d’Educació Física de cada centre docent s’ha tornat a bolcar, com cada any, i ha sigut l’encarregat de fomentar, impulsar i adaptar a l’entorn i la realitat del seu centre el seguiment d’esta acció.

Impulsat per Esport de la Generalitat i la Fundació Trinidad Alfonso, la iniciativa Dia de l’Esport pretén que tots els xiquets i xiquetes dels centres educatius de la Comunitat Valenciana facen una jornada d’esport, al marge de la classe habitual d’Educació Física, per a commemorar el Dia Mundial de l’Activitat Física, que se celebra el 6 d’abril.

Enguany, quasi 750 col·legis de les províncies d’Alacant, València i Castelló han confirmat la participació en una jornada esportiva que, encara que no se celebre en cada un d’estos centres, tindrà un reflex a les cases de les famílies valencianes. Els col·legis, en tot cas, han continuat encarregant-se d’estimular l’alumnat i les famílies per a sumar-se a este Dia de l’Esport. Tots eixos centres rebran igualment el premi estipulat, que enguany consistia en un pack de material esportiu valorat en 120 euros o que la Fundació Trinidad Alfonso utilitzara estos diners per a fer una donació al projecte solidari Esport Junts de l’associació Cooperació Internacional.

#AçòNOhadePARAR

#AçòPassarà