El COE, GOfit i la Fundació Trinidad Alfonso llancen Llars d’Alt Rendiment

Abril 1, 2020

El Comité Olímpic Espanyol, l’entitat gestora de centres esportius GOfit i la Fundació Trinidad Alfonso ha posat en marxa el projecte Llars d’Alt Rendiment. Es tracta d’una iniciativa que busca disminuir els efectes del confinament en els esportistes espanyols d’alt rendiment degut a la crisi sanitària de la COVID-19 i que portarà a les seues llars els recursos necessaris per a continuar preparant-se, en la mesura que siga possible, ja que #AçòNOhadePARAR. L’objectiu és aconseguir que, quan finalitze esta situació d’estat d’alarma i el país recupere la normalitat, cada un dels nostres esportistes estiga preparat de la millor manera possible per a afrontar el repte de continuar en l’elit mundial de l’esport, amb els Jocs Olímpics de Tòquio en l’horitzó de l’any 2021.

L’aliança d’estes tres entitats s’articula en dos vessants:

1. Material: Els esportistes rebran a casa un pack de material esportiu essencial per a continuar entrenant durant el temps que dure el confinamento.

2. Digital: GOfit posarà a la disposició de tots els esportistes les seues plataformes digitals. En esta s’oferirà assessorament nutricional i psicològic exclusiu de primer nivell per part de professionals absolutament qualificats. A més, diàriament s’inclourà un vídeo amb píndoles d’entrenament per a ajudar a mitigar els efectes del confinament a nivell estructural.

Es podran sumar a esta iniciativa aquells esportistes d’elit espanyols que estiguen inclosos en el Pla ADO, així com els esportistes del Projecte FER pertanyents al grup d’Elit que no estiguen inclosos en el primer.

Sobre l’acord

El president del COE, Alejandro Blanco, va indicar que “La preocupació del Comité Olímpic Espanyol per la preparació dels nostres esportistes d’elit és compartida plenament per estes dos institucions, que són un referent a nivell nacional per l’ajuda desinteressada i incondicional que presten a l’esport espanyol. Este senzill projecte naix amb l’únic objectiu d’ajudar-los a superar el moment tan difícil que vivim, ells són exemple de valors, d’entrega, de sacrifici, d’esforç. Per això, tots junts ho superarem, no esteu sols, sempre estarem al vostre costat”.

Elena Tejedor, directora de la Fundació Trinidad Alfonso, també valora esta iniciativa: “És un orgull comptar amb dos socis del nivell del COE i de GOfit; i, sobretot, és un orgull poder contribuir perquè l’esport espanyol de màxim nivell i les entitats del seu entorn no es detinga i continuen treballant, fins i tot en estes circumstàncies tan adverses. L’objectiu de Tòquio s’ha ajornat, però continua estant en l’horitzó, per això és important que continuem, entre tots, donant suport a l’esport d’elit. Açò no ha de parar, perquè açò passarà i el que volem és que, quan això ocórrega, els nostres esportistes tinguen la millor forma física possible. A més, encara que esta iniciativa està dirigida als esportistes d’alt nivell, si pot servir de referència per a la resta de ciutadans, els anima a estar actius i aprofitar el temps a casa fent esport i combatent els efectes del sedentarisme en esta quarantena, la satisfacció serà doble”.

Gabriel Sáez Irigoyen, president de GOfit, valora l’acció: “GOfit és una companyia d’esportistes la missió de la qual és aconseguir que el 100 % de la població adquirisca l’esport, l’exercici, com a elecció essencial, de manera que la seua vitalitat, esperança i qualitat de vida siguen les òptimes. Este principi està en la carta Olímpica i, seguint-lo, llancem esta iniciativa davant del desafiament de la COVID-19 i el confinament. El COE, la Fundació Trinidad Alfonso i GOfit llancem el programa Llars d’Alt Rendiment per a ajudar al fet que els nostres esportistes olímpics i d’elit conserven, en la mesura que siga possible, els seus rangs de força i moviment i tinguen, a més, entrenament complementari amb material essencial, assessorament nutricional i psicològic. A més, disposaran d’una guia especial d’organització per a ajudar-los a superar este desafiament. Entenem que l’esport d’elit és l’espill on tots ens mirem. Són els nostres Herois”.

#AçòNOhadePARAR

#AçòPassarà