València acollirà les semifinals i la final de l’Eurobasket Femení 2021

Maig 11, 2020
L’Eurobasket 2021 d’Espanya i França ha canviat els seus rols i finalment serà València la seu que acollirà la semifinal i la final del torneig. Així ho ha aprovat hui el Board de FIBA Europa, celebrat per via telemàtica. Així, el Pavelló de la Font de Sant Lluís, que ja havia de ser seu de dos fases de grups, i dels seues respectius encreuaments de quarts de final, veurà també la lluita per les medalles i els partits que dirimiran les posicions situades entre el cinqué i el huité classificat.
FIBA Europa puntualitza en el seu comunicat que la Federació Francesa de Bàsquet manté la condició d’organitzadora del Campionat d’Europa juntament amb la FEB, ja que encara acollirà les altres dos fases de grups, i els seus corresponents encreuamnets de quarts, en una seu que haurà de ser determinada més avant. D’esta manera, la capital valenciana adquirix un important paper protagonista, ja que acollirà els partits més importants de la competició.
En la primera adjudicació conjunta perquè foren França i Espanya les seus d’este Eurobasket 2021 hi havia tres escenaris: Lió i València, que acollirien les lliguetes de la fase de grups, i París, on se celebrarien les semifinals i la final del torneig. Amb este canvi, propiciat per la renúncia de la Federació Francesa a este rol principal, i a l’espenta de València, esta acollirà, a més dels grups que ja tenia assignats i els seus corresponents quarts de final, les semifinals i la final del campionat. Este pas avant de la seu de València s’ha donat gràcies, també, a l’aposta econòmica de la Fundació Trinidad Alfonso, que augmentarà la partida del programa PAC_CV Plus, en la qual s’enquadrava la competició.
L’Eurobasket 2021, que se celebrarà conjuntament a Espanya i França, serà l’edició número 38 d’un torneig promogut per la FIBA que es va celebrar per primera vegada l’any 1938, a Itàlia. València i Lió seran els escenaris en els quals se celebrarà la primera fase. Cada ciutat acollirà dos dels quatre grups i la ronda de quarts. El dijous 17 de juny de 2021 arrancarà la competició, la primera fase de la qual conclourà el diumenge 20. Els partits de huitens es jugaran el dilluns 21 i els quarts de final el dimecres 23. La fase final tindrà lloc el 26 i 27 de juny al pavelló de la Font de Sant Lluís (“la Fonteta”).
“Quan la FEB ens va plantejar esta opció vam tindre molt clar que havíem de fer un pas avant i fer l’esforç per a convertir València en la seu de la final de l’Eurobasket. Estem també contents per poder oferir bones notícies enmig d’esta situació que estem vivint, estem fent un esforç perquè, quan això passe, estiguem tots més actius que mai perquè la recuperació, en tots els nivells, siga el millor i més ràpida possible, i a això ens espenta molt el nostre president, Juan Roig, amb el seu impuls moral i econòmic”, va explicar Elena Tejedor.

PAC_CV Plus

La celebració d’este Eurobasket en 2021 a València es va produir gràcies a la creació de ‘PAC_CV Plus’, una línia de treball impulsada per la Fundació Trinidad Alfonso que pretén acostar a la Comunitat Valenciana un bon nombre de competicions internacionals del màxim nivell per a continuar consolidant este territori com la
Comunitat de l’Esport. A més de l’Eurobasket, hi ha altres tres esdeveniments confirmats dins d’este programa: el Mundial sub-20 de Rugbi que es disputarà a la Vila Joiosa, el Mundial de Gimnàstica Rítmica, que es disputarà a València l’any 2023, i el Mundial d’Handbol Femení, que tindrà tres seus a la Comunitat Valenciana (una en cada província) i que se celebrarà l’any que ve. Per a l’atracció d’estes competicions i totes les que puguen sorgir, la Fundació Trinidad Alfonso destinarà un pressupost de 15 milions d’euros, que s’executaran entre 2020 i 2024, cinc anys en què els valencians, alacantins i castellonencs disfrutaran de l’esport al més alt nivell. L’ajuda a les federacions tindrà dos condicions: l’ajuda mai podrà superar el 50 % del pressupost total (este pressupost serà sempre validat pel COE) i, en qualsevol cas, tindrà un màxim d’1,5 milions d’euros per Mundial o Europeu.