“Volem omplir la Fonteta en l’Eurobasket 2021 femení”

Maig 12, 2020
L’Eurobasket 2021 va agafar la nit del dilluns un clar color espanyol quan la
FIBA va anunciar que, en lloc de París, la ciutat de València acolliria la semifinal i la final del torneig. Jorge Garbajosa, president de la Federació Espanyola de Bàsquet, i Elena Tejedor, directora de la Fundació Trinidad Alfonso, han valorat este matí la decisió del màxim organisme del bàsquet internacional. Una vegada confirmat que València acollirà la fase final, l’objectiu és clar: “Volem omplir la Fonteta”. El president de la FEB, Jorge Garbajosa, va assegurar que “donar bones notícies en estos moments no s’estila molt, per desgràcia. Per això és molt bonic enviar un missatge d’il·lusió i creixement com este.” Va voler explicar que l’Eurobasket 2021 és un partit en el qual “un company d’equip, com és la Federació Francesa, té problemes, i la resta l’ha d’ajudar. Quan ho vam comunicar a les institucions valencianes, a la presidenta del CSD, Irene Lozano, i a la Fundació Trinidad Alfonso, tots vam estar d’acord. Ahir va eixir a la llum, aprovat pels òrgans de govern de FIBA Europa, però ja fa un mes i mig que treballem en el tema”. Garbajosa va voler valorar que “assumim més responsabilitat, però també major repercussió i més visibilitat per al bàsquet femení a Espanya i a la Comunitat Valenciana. Volem impulsar el bàsquet femení, guanyar més pes internacional, contribuir al prestigi de l’esport espanyol tant a nivell esportiu com organitzatiu, a millorar la Marca Espanya, i a millorar la repercussió de València i la Comunitat Valenciana. Tenim el millor equip, som una federació solvent, i puc assegurar que qualsevol esforç que es faça pel bàsquet femení val la pena. Volem que la Fonteta s’òmpliga i que València disfrute d’este campionat. Açò no pot parar.”

“Ensenyar del que som capaços i demostrar que estem en la Comunitat de l’Esport” – Elena Tejedor

Elena Tejedor, per la seua part, va parlar dels motius pels quals Fundació Trinidad Alfonso va decidir donar suport perquè es fera este pas avant: “Juan Roig, president de la nostra Fundació, està lligat al bàsquet i la nostra relació amb la Federació és molt bona. Recordaré sempre quan Jorge em va cridar durant el confinament i ens va demanar ajuda per a col·laborar i donar un pas més en l’Eurobasket. En este moment el nostre president estava, d’una banda, preocupat per la situació que estàvem vivint, però, al mateix temps, il·lusionat per poder ajudar i posar el seu gra d’arena per a millorar esta situació, i per això estava segura que la resposta seria un ‘sí’. Agraïsc a Jorge la seua confiança en el fet que a València serem capaços de fer-ho bé”. Tejedor es va referir també a l’aportació de la Fundació Trinidad Alfonso: “Cal fer un treball de conscienciació perquè la ciutat i la Comunitat Valenciana respire bàsquet, volem omplir el pavelló tots els dies. Nosaltres podem aportar la nostra experiència en altres esdeveniments i segur que d’eixa sinergia eixiran idees fantàstiques. Augmentarem la nostra aportació fins als 2 milions d’euros, però ens fa més il·lusió tot allò que puguem ajudar en altres camps. Tant nosaltres com l’Ajuntament, la Generalitat Valenciana i la
Diputació estan molt il·lusionats”. “M’agradaria pensar que per a la Comunitat Valenciana és un motiu d’il·lusió. Volem demostrar que, fins i tot en estes circumstàncies de crisi, som capaços de celebrar este tipus d’esdeveniments i mostrar-nos al món. És un altre dels objectius que perseguim des de la Fundació: ensenyar del que som capaços i demostrar que estem en la Comunitat de l’Esport. A més, este Eurobasket té molt de significat perquè implica l’esport femení, el bàsquet femení. Tot allò que tinga a veure amb el fet de generar esdeveniments que projecten una bona imatge de la Comunitat, que aficionen, que faça créixer la quantitat de xiquetes que practiquen esport… Tot això mereix el nostre suport i serà una gran sort poder tindre tan prop un campionat d’este nivell”, va concloure Elena Tejedor.

#AçòNohadePARAR