Reunió virtual de la Fundació Trinidad Alfonso i el COE per a donar suport als seus esportistes

Maig 6, 2020

El president del Comité Olímpic Espanyol, Alejandro Blanco, i la directora de la Fundació Trinidad Alfonso, Elena Tejedorhan mantingut una reunió, per videoconferència, amb diferents esportistes que s’integren dins del Projecte FER.

El Projecte FER, impulsat per l’empresari Juan Roig, està format per 142 esportistes, dividits en tres categories implantades des del principi, que busquen la classificació olímpica.

La trobada, organitzada pel president del COE, ha comptat, entre altres esportistes amb Silvia Navarro, Pablo Herrera, Ana Pérez, Quique Llopis, Polina Berezina, Néstor Abad, Fátima Diame, José Quiles, Sebastián Mora, Iván Pastor i Vega Gimeno.

Elena Tejedor: “l’única cosa que demanem és tanta implicació com la que demostreu dia a dia”

Elena Tejedor ha donat les gràcies a tots els esportistes per la seua presència, però, sobretot, “perquè durant este període de confinament heu fet molt per la Fundació, tant els qui esteu classificats com els qui esteu en procés de classificació, seguint amb la vostra adaptació esportiva des de casa”.

Tejedor ha afirmat que “Juan Roig, que volia presentar el projecte el 7 d’abril, en finalitzar la presentació a través del nostre canal de YouTube, em va dir que doblàrem la quantitat econòmica de les beques per la gran faena dels esportistes, perquè, d’esta manera, corresponem amb eixa energia i l’única cosa que demanem és tanta implicació com la que demostreu dia a dia. Vos demanem que sigueu agosarats i valents i que quan pugueu, entreneu amb seguretat

Alejandro Blanco: “Era impossible organitzar uns Jocs sense poder entrenar”

Per al president del Comité Olímpic Espanyol, “és un plaer poder veure-vos les cares, saber quin és el vostre estat real i conéixer les vostres inquietuds”

Alejandro Blanco ha reconegut Juan Roig com un dels “empresaris el cap privilegiat del qual admire, ja que és difícil trobar algú que es bolque com ell ho fa amb els esportistes, i tot el que puguem fer per la seua difusió és poc. La seua visió de l’esport amb valors i la cultura de l’esforç és un ensenyament diari”.

El president s’ha dirigit als esportistes i els ha dit que “estic ací per a escoltar-vos, per a enviar-vos un missatge de tranquil·litat perquè cada vegada que un dirigent parla i és en la direcció equivocada, genera inquietud. Hem hagut de posposar els Jocs. El primer que ho va demanar vaig ser jo, amb tot el respecte i el suport al Comité Olímpic Internacional, però era impossible organitzar uns Jocs sense poder entrenar, i difícilment s’entrena si no es pot competir si no hi ha igualtat de condicions respecte a altres països”.

“Gràcies pel que feu i gràcies per defensar els valors de l’esport de la mà de la Fundació” – Alejandro Blanco

“A Espanya hem viscut una situació complicada”, ha continuat Alejandro Blanco, “i l’esport ha sigut dels més solidaris amb les decisions que ha hagut de prendre el Govern, però a l’hora de reprendre l’activitat esportiva, les decisions adoptades es poden millorar. Crec fermament que, a l’hora d’iniciar l’esport, tots els esportistes han de tindre les mateixes possibilitats i començar tots alhora, esportistes d’equip i individuals. Cal anar pas a pas i reprendre la normalitat atenint-nos a les directrius marcades. Gràcies pel que feu, gràcies per defensar els valors de l’esport de la mà de la Fundació i, amb tranquil·litat, entrenem, competim i ens veiem a Tòquio”, ha conclòs.

Els esportistes han expressat, durant una hora de videoconferència, cada cas individualment. Tots s’han mostrat agraïts al president del COE i a la Fundació per dotar-los, a més d’eixe extra econòmic, d’ajuda psicològica i individual per a posar-ser en marxa de cara a les pròximes competicions, segons marquen les federacions internacionals, segons vaja remetent la pandèmia provocada per la COVID-19.

#AçòNOhadePARAR

#AçòPassarà