La segona edició d’Esport a l’Escola + 1h portarà una hora extra d’activitat física a 112 col·legis

Febrer 24, 2020

La segona edició del projecte Esport a l’Escola +1h ja es troba en marxa en 112 centres educatius de la Comunitat Valenciana, la qual cosa es traduïx en un total de prop de 9.150 escolars, un 27 % més que en la passada edició. Es tracta d’una iniciativa que té com a objectiu augmentar el nombre d’hores destinades a l’assignatura d’Educació Física en 3r i 4t de Primària i impulsar la promoció de la pràctica de l’activitat física i de l’esport entre l’alumnat dels centres educatius promotors de l’activitat física i l’esport (CEPAFE) de la Comunitat Valenciana.

Esport a l’Escola +1h s’integra dins de la iniciativa Comunitat de l’Esport, un projecte desenvolupat conjuntament per Esport de la Generalitat i per la Fundació Trinidad Alfonso per a impulsar una sèrie d’accions i iniciatives que contribuïsquen a convertir la Comunitat Valenciana en una referència de l’esport nacional.

Les federacions esportives de la Comunitat Valenciana són les encarregades de desenvolupar este projecte en aquells centres escolars que tinguen implementat dins de la seua programació 1 hora més (a més de les 2 que ja tenen estipulades) d’Educació Física. Eixa hora extra serà dedicada a aquells continguts que les mateixes federacions programen.

Edició 2020

En total, enguany s’han adherit al programa16federacions (dos més que en la primera edició): escacs, atletisme, bàdminton, beisbol, esports adaptats (FESA), orientació, esgrima, hoquei herba, judo, pàdel, rugbi, salvament i socorrisme, triatló, voleibol, tenis de taula i handbol (les dos últimes són les novetats respecte a 2019).

El pressupost d’este projecte és de 400.000 euros i serà sufragat íntegrament per la Fundació Trinidad Alfonso. Este pressupost serà destinat, d’una banda, al desenvolupament de les sessions i la contractació de tècnics i, d’una altra, a l’adquisició del material esportiu necessari. Este material no serà únicament per a donar-li ús durant el projecte, sinó que el centre escolar se’l quedarà en propietat per a continuar fomentant la pràctica esportiva entre l’alumnat.

Elena Tejedor, directora de la Fundació Trinidad Alfonso, es va congratular “del creixement que ha tingut esta iniciativa” i va voler “agrair a les federacions la seua implicació i il·lusió per portar l’esport als col·legis de la Comunitat Valenciana. També m’agradaria agrair personalment a Esports de la Generalitat, i en concret al conseller Vicent Marzà, la implicació en este projecte. Entre tots fem força de manera activa perquè este projecte d’Esport a l’Escola +1h tire endavant, i entre tots volem aconseguir que la Comunitat Valenciana siga reconeguda com aquella en la qual més esport es fa en els col·legis”.

Estudi de la Universitat Jaume I

“Estem convençuts, perquè hi ha estudis que ho testifiquen, que augmentar el nombre d’hores d’educació física, a més de traslladar als més menuts certes pràctiques i hàbits saludables, també redunda en un millor rendiment acadèmic i un menor absentisme escolar. Amb tot ells podrem construir la Comunitat de l’Esport, va finalitzar Elena Tejedor.

Per a incidir en esta última idea, durant la present edició es durà a terme una investigació per a establir de manera científica eixa correlació entre la major activitat física, millor rendiment acadèmic i adquisició d’hàbits de vida saludables. L’estudi el durà a terme el grup d’investigació LIFE de la Universitat Jaume I de Castelló.