La Fundació Trinidad Alfonso impulsa la Copa del Món de Triatló València 2020

Febrer 27, 2020

La Fundació Trinidad Alfonso continuarà apostant un any més petriatló. Fruit d’esta aposta, l’entitat que presidix Juan Roig ha arribat a un acord amb la Federació Espanyola de Triatló per a convertir-se en col·laborador de la 2020 Valencia ITU Triathlon World Cup, que se celebrarà el pròxim 2 de maig.

Este esdeveniment serà uncita estratègica en el calendari dels triatletes de màxim nivell a causa de seua ubicació en el calendari, que determina la classificació olímpica definitiva. A més, l’esdeveniment s’enclava dins del programa PAC_CV Preolímpic, impulsat per la Fundació Trinidad Alfonso juntament amb el Comité Olímpic Espanyol, amb l’objectiu d’acollir a la Comunitat Valenciana competicions preparatòries per als pròxims jocs olímpics.

Esta col·laboració suposa un pas més per a afermar València com una de les grans localitzacions per a la pràctica d’este esport. Fa tres anys va acollir una Copa d’Espanya, en 2018 la Copa d’Europa i en 2019, el Campionat d’Europa sub-23 i Paratriatló. Com en edicions anteriors, l’esdeveniment coincidirà amb la celebració del València Triatló, prova també impulsada per la Fundació Trinidad Alfonso.

Firma de l’acord

“Per a la Fundació Trinidad Alfonso és una grandíssima notícia que una prova d’este calibre es puga disputar a la Comunitat Valenciana. A poc a poc anem fent passos i portant competicions de més nivell, i la resposta organitzativa, tant de la Federació Espanyola com de la Federació Valenciana, és sempre espectacular. Des de fa temps estem fent esforços per a atraure competicions del més alt nivell i, sens dubte, esta Copa del Món posiciona encara més la Comunitat Valencians com la Comunitat de l’Esport”, va explicar Juan Miguel Gómez, director de projectes de la Fundació Trinidad Alfonso.

Per la seua part, el president de la Federació Espanyola de Triatló, José Hidalgo, va destacar el valor de la relació entre la Fundació Trinidad Alfonso i el triatló, i el seu compromís amb la Federació Espanyola i la Federació Valenciana, “per a la Federació Espanyola de Triatló en els últims anys, la participació i el suport de la Fundació Trinidad Alfonso per al desenvolupament de les competicions nacionals i internacionals a València ha sigut crucial. Tant per a la nostra Federació com per a la Federació Valenciana de Triatló”. “En este any tan important, amb la celebració dels Jocs Olímpics, acollint una prova de màxim nivell com serà la Copa del Món de València, la firma i la renovació d’este acord i la potenciació de l’acord és una conseqüència lògica d’una marxa conjunta i molt satisfactòria per a les nostres institucions” va destacar finalment José Hidalgo.