La Fundació Trinidad Alfonso rep per segona vegada el Premi Nacional de l’Esport en la categoria Copa Stadium

Setembre 12, 2018

La Fundació Trinidad Alfonso ha sigut guardonada de nou amb els Premis Nacionals de l’Esport 2017, en la categoria Copa Stadium, per la seua contribució a la promoció i el foment de l’esport. El jurat dels premis, reunit este dimecres en el Consell Superior d’Esports (CSD), ha reconegut d’esta manera la tasca que la fundació presidida per Juan Roig du a terme durant els últims anys a la Comunitat Valenciana.

És la segona ocasió en la qual la Fundació Trinidad Alfonso rep este guardó, que va rebre també l’any 2013. “Estem molt emocionats amb este reconeixement. Si va ser tot un honor quan el vam rebre l’any 2013, haver repetit enguany suposa una alegria enorme i una gran responsabilitat per a continuar fent el treball. Suposa un reconeixement al treball que du a terme el nostre president, Juan Roig, per la promoció de l’esport a la Comunitat Valenciana. Això ens obliga encara més, si és possible, a continuar treballant en el foment i la promoció de l’esport”, explica Elena Tejedor, directora de la Fundació Trinidad Alfonso, qui va voler també donar “l’enhorabona a la resta de premiats de totes les categories”.

Juntament amb la Fundació Trinidad Alfonso han sigut premiats també esportistes de la talla del tennista Rafa Nadal i el futbolista Keylor Navas, institucions com l’Ajuntament de Melilla o les seleccions femenina i masculina d’Hoquei Patins, entre altres.

Juan Roig i el mecenatge esportiu

La Fundació Trinidad Alfonso és una entitat sense ànim de lucre que se sustenta amb les aportacions de capital privat del seu president i únic mecenes, Juan Roig. Esta entitat és un dels dos vehicles de mecenatge esportiu de Juan Roig, juntament amb el Valencia Basket. Entre els dos, l’any passat va invertir prop de 32 milions d’euros, i destaquen iniciatives com la Marató i la Mitja Marató de Valencia; el Projecte FER o el Programa de Suport a Competicions, en el cas de la Fundació Trinidad Alfonso, o la construcció de L’Alqueria del Basket, en el cas del club de bàsquet.

El València Basket també va rebre un Premi Nacional de l’Esport en 2012, concretament en la categoria Infanta d’Espanya S. A. R. Elena.