La millor mitja marató d’Espanya, amb rècord mundial femení inclòs

La Mitja Marató Valencia Trinidad Alfonso EDP s’ha convertit en una de les grans cites dins del panorama nacional de les carreres de fons. Oferix una distància de 21.097,50 m en un circuit ràpid que transcorre per la València marítima i el centre de la ciutat. L’any 2014 es va convertir en la mitja marató més ràpida d’Espanya, i en la passada edició de 2017, en la mitja marató més ràpida del món en categoria femenina, gràcies a Joyciline Jepkosgei i la seua marca d’1:04:51.

La Fundació Trinidad Alfonso va entrar en la Mitja Marató Valencia l’any 2012. Va coincidir, de fet, amb el naixement de la seua activitat, ja que va ser la primera prova amb la qual va col·laborar i a la qual va donar el nom des del primer moment.

A més de ser la millor mitja marató d’Espanya, segons la Reial Federació Espanyola d’Atletisme, és la mitja marató més ràpida en sòl espanyoltant en hòmens com en dones, i en la passada edició va celebrar, a més del rècord del món femení, el rècord d’Espanya femení després de deus anys, gràcies a Trihas Gebre. La seua arribada a meta en la ciutat del running, amb un temps d’1:09:57, va suposar el millor registre històric nacional femení en esta distància deu anys després.

A part de la celebració dels rècords femenins del món i d’Espanya, un total de 12.334 corredors van arribar a la meta l’any 2017.  A més, la Mitja Marató Valencia ha sigut la prova de 21 quilòmetres més ràpida d’Espanya durant cinc anys consecutius i ha baixat de l’hora durant les últimes set edicions.

Valencia Ciudad del Running acollirà la 28a edició de la Mitja Marató Valencia Trinidad Alfonso EDP el pròxim 28 d’octubre, data en la qual s’estrenarà el nou recorregut, dissenyat per a córrer encara més ràpid.