La Fundació Trinidad Alfonso obri la convocatòria del Projecte FER 2021

Novembre 13, 2020

Arranca el FER 2021. Comença la novena edició del Projecte FER (Foment d’Esportistes amb Reptes), el programa que premia l’esforç i reconeix el talent dels esportistes de la Comunitat Valenciana. La iniciativa està impulsada per la Fundació Trinidad Alfonso, entitat presidida per Juan Roig. Des d’este dilluns, 16 de novembre, i fins al pròxim dimarts 15 de desembre, estarà obert el termini de presentació de sol·licituds per a formar part de l’equip FER en 2021.

Donades les circumstàncies tan anòmales viscudes durant l’any 2020, serà una convocatòria especial. Com ja va anunciar el mes d’abril passat Elena Tejedor, directora de la Fundació Trinidad Alfonso, tots els esportistes que han format part del FER durant este curs ho continuaran fent en 2021 i mantindran les mateixes condicions. No obstant això, hi haurà casos d’atletes que sí que han pogut competir en 2020 i que milloraran la beca per haver aconseguit els requisits exigits en les bases.

“El teu Esforç és la meua Bandera”

La convocatòria d’enguany, amb el lema “El teu Esforç és la meua Bandera”, destaca que el Projecte FER atresora una de les majors col·leccions d’èxits de la història de l’esport espanyol. A més, l’espot, que protagonitzen els ReFERents Matías Tudela i Elena López, el paratriatleta de Serra Héctor Catalá, l’atleta del Playas de Castellón Claudia Conte i el jugador de rugbi de Les Abelles Darío Porta, ha transmés que l’esforç de tots els esportistes del FER 2021 quedarà per al record en el primer àlbum de cromos de tots els esports, que s’elaborarà pròximament.

Igual que ocorre des del seu naixement, en 2013, els esportistes poden integrar-se en tres nivells. La màxima categoria, coneguda com a Elit, està formada per esportistes d’alt nivell internacional. Els components d’esta categoria reben una ajuda de 18.000 euros. Els integrants de la categoria Promeses continuen rebent una beca de 7.500 euros. Finalment, els beneficiaris del nivell Viver, que acull els esportistes més jóvens, percebran 2.000 euros, mentre que els components de Viverrebran 3.000 euros, una xifra superior com a reconeixement a la consecució de la doble via de resultats, la nacional i la internacional.

El Projecte FER encara una edició que confluirà en la celebració, durant el pròxim estiu, dels Jocs Olímpics i Paralímpics de Tòquio. Fins que va esclatar la pandèmia, 13 esportistes valencians i de l’equip FER estaven ja classificats per a esta gran cita.

“En esta conjuntura tan complexa, la Fundació no deixarà a ningú arrere”

“En estos moments tan complicats, la Fundació Trinidad Alfonso vol reforçar, més si cap, el suport als esportistes valencians. Ja ho vam demostrar a principis d’esta crisi, quan els vam assegurar la continuïtat de la beca per a 2021. I ho vam confirmar amb el llançament de la iniciativa FER +, unes ajudes addicionals posades en marxa per desig del nostre President, Juan Roig, i que suposaven doblar pràcticament les quanties concedides als esportistes fins a una quantitat global de 2 milions d’euros destinats al Projecte FER 2020.En esta conjuntura tan complexa, la Fundació no deixarà a ningú arrere. Volem que els nostres esportistes FER tinguen més suports, més mitjans i més recursos. Amb això, volem que afronten esta etapa amb el màxim de motivació, i que continuen entrenant i competint al màxim nivell, ja que són un exemple per a tota la societat”, explica la directora de la Fundació Trinidad Alfonso, Elena Tejedor.

En este sentit, Tejedor va confirmar que “en 2021 prorrogarem les ajudes de FER + per a tots els components de l’equip FER, tant esportistes com entrenadors. Estem a menys de 8 mesos dels Jocs Olímpics i Paralímpics, i volem posar-ho tot de la nostra part per a complir el desig del President Juan Roig: situar l’esport valencià en el cim del panorama nacional i internacional, i aconseguir que a Tòquio tinguem una àmplia representació d’esportistes de la Comunitat Valenciana, la

“La majoria de les incorporacions se centrarà en la categoria Viver”

Una vegada acabe la convocatòria, a mitjan desembre, s’iniciarà la selecció dels nous esportistes, que, en 2021, seran, bàsicament, jóvens aspirants a la categoriaViver. L’elecció dels nous membres de l’equip FER correspondrà a una Comissió Avaluadora que, en esta ocasió, estarà composta per representants de la Fundació Trinidad Alfonso i el director esportiu del Projecte FER, Iván Colmenarejo. Abans de la conclusió del mes de gener, quedarà configurat el nou equip FER 2021. “De cara a esta edició, la majoria de les incorporacions se centrarà en la categoria Viver. En 2020, donada la gran quantitat d’esportistes que complien requisits, ja ens vam veure obligats a ampliar el nivell Viverde 60 a 70. En esta ocasió, tornarem a incrementar la xifra fins a un màxim de 80 components. És a dir, superarem els 142 esportistes i establirem un nou màxim de components”, conclou Elena Tejedor.