La Fundació Trinidad Alfonso llança la segona edició de FER Entrenadors

Febrer 6, 2019

La Fundació Trinidad Alfonso, entitat presidida per Juan Roig, llança la segona edició del programa FER Entrenadors, una iniciativa creada per a estimular i reconéixer aquells preparadors que detecten, gestionen i atrauen el talent esportiu a la Comunitat Valenciana, i donar-los suport. FER Entrenadors està vinculat al Projecte FER (Foment d’Esportistes amb Reptes), el programa d’ajudes econòmiques i promoció per a esportistes valencians. Per a beneficiar-se d’esta iniciativa, s’han de complir una sèrie de requisits. L’entrenador sol·licitant ha d’haver coordinat durant tot l’any 2018 la preparació, almenys, de dos esportistes que vagen a formar part del FER 2019. A més, ha d’haver nascut a la Comunitat Valenciana. Si no són nascuts a la Comunitat, hi han d’estar empadronats i residir en esta durant, almenys, els últims 10 anys.

Aquells sol·licitants que complisquen els requisits exigits rebran una ajuda econòmica que dependrà de la categoria en la qual s’incloguen els esportistes entrenats. Les quanties previstes, segons la categoria en les quals figuren els esportistes, són les següents: 6.000 euros, si l’esportista entrenat es troba en la categoria Elit; 5.000 euros, si s’inclou en la categoria Promeses, i 4.000 euros, si pertany a la categoria Viver. El termini per a presentar les sol·licituds s’obrirà l’11 de febrer i conclourà l’1 de març. L’any 2018, 10 tècnics van formar part de la primera edició de FER Entrenadors. Els esports representats van ser molt diversos: atletisme, karate, judo, natació, vela, ciclisme, gimnàstica rítmica i taekwondo. La previsió per a esta nova temporada és que la xifra de beneficiaris s’incremente considerablement.

Segons Elena Tejedor, directora de la Fundació Trinidad Alfonso, “amb esta iniciativa, incidim en el nostre propòsit de convertir el Projecte FER en un programa integral que no solament englobe els esportistes, sinó també els principals entrenadors valencians, que podran disposar de més recursos per a millorar els seus coneixements i formació. Volem fer un pas més perquè la Comunitat Valenciana es convertisca en focus d’atracció i en un referent per als millors esportistes, no solament nacionals, sinó també internacionals. I volem que, gràcies a este impuls, els entrenadors de la Comunitat Valenciana se senten còmplices del Projecte FER, ens ajuden a detectar, atraure i gestionar el talent esportiu, i a incrementar el nombre d’esportistes FER per als pròxims anys. En definitiva, també a través d’esta nova línia d’ajudes, volem continuar contribuint al fet que la Comunitat Valenciana siga cada vegada més la Comunitat de l’Esport”, finaliza Tejedor.