Foment d’Esportistes amb Reptes

És un dels programes més emblemàtics de la Fundació Trinidad Alfonso. El projecte que abandera als esportistes valencians perquè la Comunitat adquirisca major rellevància en els Jocs Olímpics i Paralímpics.

El Projecte FER, impulsat per Juan Roig a través de la Fundació Trinidad Alfonso compta enguany amb un total de 142 components, el major número de les huit edicions d’aquesta iniciativa, distribuïts en 77 homes i 65 dones. A més, com a mesura excepcional davant la crisi sanitària del COVID-19, la inversió destinada al projecte s’ha quasi duplicat, passant de 1,2 milions d’inversió inicial a 2 milions, a través de la iniciativa FER+. L’objectiu no és un altre que motivar als esportistes del Projecte FER perquè recuperen, com més prompte millor, el seu estat físic i siguen capaços d’aconseguir i, fins i tot, superar els seus nivells de rendiment esportiu previ al confinament

Es mantenen les tres categories que es van implantar des de l’origen del programa: «Elit», «Promeses» i «Viver».

El grup Elit està format per 34 esportistes, tots d’alt nivell nacional i internacional. Cada un d’ells rebrà una ajuda de 27.000 euros durant la temporada actual.

Promeses premiada amb 13.500 euros, és la categoria que dóna cabuda a aquells competidors que ocupen la primera línia del panorama nacional i comencen a destacar en l’escenari internacional. Enguany la componen 38 esportistes.

Li seguix Viver. Jóvens talents, la projecció de la qual ja s’albira en categories inferiors. Cada un dels seus 70 integrants percebran una ajuda de 6.000 euros

A més, igual que durant el passat any, el Projecte FER 2020 també manté l’annex de FER Entrenadors, la línia de suport a alguns dels millors tècnics de la Comunitat Valenciana. Segons el nombre d’esportistes entrenats i segons la categoria a què pertanguen els mateixos, les ajudes per als entrenadors oscil·len entre els 4.000 i els 7.500 EUR. En aquesta tercera edició, són 21 els beneficiaris, huit més que en 2019. Així mateix, set clubs han sigut distingits com FER clubs pel nombre d’esportistes FER que tenen en les seues files. Les ajudes rebudes per aquestes entitats oscil·len entre 10.000 i 15.000 €.