La Fundació Trinidad Alfonso impulsa l’Infinitri Half Triathlon Peníscola

Febrer 3, 2020

La setena edició de l’Infinitri Half Triathlon Peníscola, celebrada el 4 de maig de 2019, sempre serà recordada com aquella que va suposar la consagració internacional de l’esdeveniment, en la qual es va arribar per primera vegada als 1.000 inscrits, i es va atraure triatletes professionals de primer nivell mundial, com Tim Don o Miquel Blanchart en categoria masculina i Carolina Granfors o Camille Deligny en categoria femenina. Finalment, el britànic i la finlandesa van inscriure el seu nom en el palmarés de la prova, cosa que va posar de manifest el marcat caràcter internacional que any rere any estava adquirint l’esdeveniment.

Estes fites van ser possibles gràcies a l’impuls rebut pel guardó obtingut dins dels premis Emprén Esport que atorga la Fundació Trinidad Alfonso, que van permetre realitzar inversions de més envergadura.

En 2020, Infinitri Sports, organitzadors de l’esdeveniment, no han variat l’estratègia, sinó que han reforçat el pla estratègic que té com a ítems principals l’expansió internacional, augmentar el compromís mediambiental i augmentar la participació femenina, entre altres. En esta línia, la setmana passada es confirmava la presència de Frederik Van Lierde, campió del món de distància ironman en 2013. El triatleta belga, un dels més llorejats de la història, va anunciar fa poc que 2020 seria l’última temporada com a professional. D’esta manera, Infinitri Sports rendirà un homenatge a una de les llegendes de l’esport del triatló, i farà, a més, que Peníscola siga la primera carrera de la seua temporada.

1.100 inscrits, nou rècord de participació

S’han sobrepassat ja les 1.000 inscripcions per a l’edició de 2020, per la qual cosa queden ja menys de 100 places disponibles. Esta xifra suposa un nou rècord d’assistència a la prova i consolida la presència internacional, ja que més d’un 10 % dels triatletes inscrits provenen de fora d’Espanya. Com a mostra d’això, el club amb més participants inscrits a l’esdeveniment és el Tarbes Triathlon francés.

La prova de Peníscola és de distància habitualment coneguda com a half (la meitat de la mítica distancia ironman), que suposa nadar 1.900 metres envoltant l’espectacular castell de Peníscola; fer 90 quilòmetres de ciclisme, que passa per les localitats de Càlig, Sant Jordi i Cervera del Maestrat; per a acabar amb 21 quilòmetres de carrera a peu, que combina les cales verges al costat del parc natural de la Serra D’Irta, amb el passeig marítim nord de la localitat de Peníscola. Després d’este gran esforç, els espera la icònica línia de meta situada en la plaça de Santa Maria, un lloc emblemàtic en el qual es va rodar la sisena temporada de Joc de Trons.

Una nova aposta de la Fundació Trinidad Alfonso

Elena Tejedor, directora de la Fundació, va destacar que Infinitri Half Triathlon Peníscola “ha complit amb escreix les expectatives que teníem des de la Fundació. L’any passat va aconseguir un dels guardons d’Emprén Esport, perquè vam entendre que tenia un enorme potencial per a destacar-se com un dels esdeveniments de referència de la Comunitat Valenciana i vam poder comprovar de primera mà que el premi va ser més que merescut. Ja era una de les proves importants del calendari del triatló nacional i esperem que esta col·laboració els ajude a continuar creixent”.

Per la seua part, Manu García, director esportiu d’Infinitri Sports, ha destacat que “Encara que tingues les idees, l’esforç i un bon pla de desenvolupament, sense l’impuls d’organitzacions com la Fundació és impossible arribar a certes cotes d’excel·lència, i gràcies a este acord posarem tota la nostra obstinació a aconseguir-les”. D’esta manera, el 26 d’abril Peníscola tindrà una nova edició de l’Infinitri Half Triathlon unint esport, turisme i valors com a fórmula de l’èxit.

Tota la informació de la prova està disponible en la web oficial de l’esdeveniment: http://halftriathlon.infinitri.es/peniscola, on també es podran fer les inscripcions.