El COE presenta els programes Tots Olímpics i Herois Olímpics per a 2020

Febrer 6, 2020

El Comité Olímpic Espanyol ha presentat este matí el seu programa “Tots Olímpics” i “Herois Olímpics” juntament amb els responsables de posar en marxa estes iniciatives en les sis comunitats autònomes en les quals es desenvolupa: Andalusia, Canàries, Castella i Lleó, Extremadura, Madrid i la Comunitat Valenciana, en el cas d’esta última, la Fundació Trinidad Alfonso.

L’objectiu principal d’estes iniciatives és acostar a l’alumnat valors com ara el respecte, la igualtat i la superació, presents en la pràctica esportiva d’alt nivell i que resulten beneficiosos per al conjunt de la societat.

La campanya “Tots Olímpics” consistix en una presentació didàctica realitzada per esportistes d’alt nivell i olímpics, secundada amb material audiovisual, en la qual es fa un recorregut pels diferents aspectes del Moviment Olímpic, els seus valors, la seua història, les disciplines esportives que el componen, les institucions que el formen i la repercussió de tot això en el conjunt de la societat.

A la Comunitat Valenciana

En el cas de la Comunitat Valenciana, l’aliança entre la Fundació Trinidad Alfonso i el COE ha permés que esta iniciativa es desenvolupe durant tot el curs acadèmic, amb el títol FER Play, ja que es van implicar els esportistes d’este programa d’ajudes de la Fundació. L’activitat d’Herois Olímpics va dirigida a xiquets i xiquetes de 3r de Primària (8 anys) i Tots Olímpics a 4t, 5é i 6é (9, 10 i 11 anys). La Comunitat Valenciana és l’única que desenvolupa els dos programes i en la qual, a més de dos esportistes olímpics, els xiquets i les xiquetes reben la visita d’un esportista del Projecte FER, que participa activament en la sessió.

Actualment són ja set les edicions en les quals s’ha implantat el programa a la Comunitat Valenciana, la qual cosa ha permés arribar a 550 col·legis i a prop de 32.000 xiquets i xiquetes de les tres províncies de la Comunitat.