La Fundació Trinidad Alfonso impulsa la tercera edició de la Mediterranean Epic

Gener 27, 2020

Tres anys de vida i tres anys d’estreta relació entre la Fundació Trinidad Alfonso i la Mediterranean Epic, una de les proves de bicicleta de muntanya per etapes UCI de referència a escala internacional. Després de l’excel·lent balanç de l’experiència viscuda en les dos passades edicions, la fundació presidida per Juan Roig tornarà a impulsar esta competició de bicicleta de muntanya que tindrà lloc a Orpesa i Castelló del 13 al 16 de febrer.

Esta serà la 3a edició de la Mediterranean Epic, una prova creada per Publicom Sports Events i que s’ha situat, en temps rècord, entre les millors carreres de MTB del planeta. En la curta i intensa història d’esta prova ja han aconseguit ascendir a categoria UCI S1 en tan sols una temporada. A més, la prova no solament té una participació molt nombrosa, sinó que s’ha convertit en una de les cites amb més presència internacional del calendari. Gràcies a això és un perfecte aparador de tot el que la regió pot oferir a la bicicleta de muntanya i al ciclisme en general. Des del seu benèvol clima hivernal, ideal per a practicar esport durant tot l’any, a una impressionant xarxa de sendes aptes per a tot tipus de nivells i fidel reflex de tot el que els aficionats busquen en un esport com la bicicleta de muntanya.

En 2020 la Mediterranean Epic juga un paper clau en la temporada per a molts esportistes professionals. En ple any olímpic, l’enorme quantitat de punts UCI que posa en joc són vitals en les aspiracions d’aquells que busquen poder competir en els Jocs Olímpics de Tòquio. Per això, enguany tindrem la graella d’eixida amb més nivell de la seua història, repleta de campions nacionals, europeus, mundials i fins i tot de la campiona olímpica a Londres 2016, la francesa Julie Bresset.

Suport de la Fundació

La Fundació Trinidad Alfonso és una entitat clau en el desenvolupament de l’esport a la Comunitat Valenciana i l’impuls de la cultura de l’esforç en la societat. El seu suport a la Mediterranean Epic és un orgull per al director de la prova, Héctor de la Cagiga, a més d’un pilar fonamental en la contínua expansió de la competició des que es va crear l’any 2017: “Per a la Mediterranean Epic, comptar amb la col·laboració de la Fundació Trinidad Alfonso és una enorme motivació. Saber que una entitat del seu prestigi confia en la nostra prova i compartix la nostra visió de l’esport és estimulant per a tots. Gràcies a ells podem continuar millorant en tots els apartats, difondre els valors de l’esport i mostrar al món tot el que el nostre territori pot oferir” explica el mateix Héctor de la Cagiga, director de la prova.

La Mediterranean Epic s’ha convertit, en molt poc de temps, en una de les proves esportives amb major repercussió i participació internacional a la Comunitat Valenciana, un esdeveniment que continua posicionant esta comunitat com un referent en promoció de l’esport i organització de grans esdeveniments.

“Esta col·laboració de la Fundació Trinidad Alfonso ratifica el nostre compromís de secundar i ajudar a aquells esdeveniments esportius referència a la Comunitat Valenciana. Després de conéixer este projecte fa dos anys gràcies als premis Emprén Esport, hem pogut comprovar que s’ha posicionat com un referent turístic esportiu en temps rècord. Per a nosaltres és important, perquè ens ajuda a construir la Comunitat de l’Esport i evidencia que la província de Castelló té un potencial enorme per a situar-se com una referència en els esports de muntanya. A més, estem orgullosos per dos coses: per haver pogut detectar el potencial d’este esdeveniment i per haver trobat un gran líder, Héctor de la Cagiga, i haver-lo pogut acompanyar des del principi del camí”, conclou Elena Tejedor, directora de la Fundació Trinidad Alfonso.