La Fundació Trinidad Alfonso impulsa la segona edició de la Mediterranean Epic

Febrer 5, 2019

La Fundació Trinidad Alfonso prolonga el seu suport a la Mediterranean Epic, esdeveniment que ja va rebre un dels premis del programa Emprén Esport, iniciativa promoguda per la mateixa Fundació, l’any 2018. Després de l’èxit que va tindre la primera edició, l’entitat presidida per Juan Roig reforça el seu impuls a esta prova de bicicleta de muntanya, formada per 4 etapes que discorreran per la província de Castelló del 14 al 17 de febrer. D’esta manera, la Mediterranean Epic es convertix en un altre projecte estratègic de la Fundació Trinidad Alfonso i s’unix a altres esdeveniments tan icònics com la Marató i la Mitja Marató Valencia, o Penyagolosa Trails. Amb este suport, a més, la Fundació contribuïx al fet que la província de Castelló es continue especialitzant en un escenari ideal per a acollir proves esportives de muntanya del màxim nivell internacional.

La Mediterranean Epic va nàixer l’any 2018. Està promoguda per Publicom Sports Events, entitat liderada per Héctor de la Cagiga, la solvència i capacitat de la qual ja han quedat reflectides en anys anteriors amb l’organització d’una altra cita emblemàtica de la bicicleta de muntanya, la Mediterranean Extrem. En la primera edició, Mediterranean Epic no solament va aconseguir l’excel·lència organitzativa; a més, va proporcionar als quasi 600 participants, procedents de 22 nacionalitats, una nova manera de viure un esdeveniment d’estes característiques. Tots el bikers presents en la cita de l’any passat, tant els d’elit com els aficionats, van tindre l’oportunitat de comprovar els encants de les etapes i van rebre uns serveis i unes atencions d’altíssima qualitat.

Però no solament els participants es van emportar una grata impressió de la primera edició. Els comissaris de l’UCI (Unió Ciclista Internacional) que van avaluar l’esdeveniment van extraure conclusions molt positives, per la qual cosa van decidir pujar-lo de categoria, de l’S2 a l’S1. És la primera vegada que una prova de bicicleta de muntanya per etapes ha aconseguit l’ascens de categoria un any després de nàixer. Per damunt del nivell S1 només hi ha altres tres carreres en el món. Són les considerades “Fora de Categoria”. Es disputen a Sud-àfrica, el Brasil i Xipre. La inclusió en el nivell S1 comporta el repartiment de més punts UCI i la concessió de premis econòmics més quantiosos per als guanyadors.

La Mediterranean Epic 2019 se celebrarà del dijous 14 al diumenge 17 de febrer. Si bé en la passada edició hi va haver 600 competidors, en esta ocasió reunirà prop 800 participants, dels quals uns 150 són d’elit, arribats de 30 països. Alguns dels competidors més il·lustres són el francés Jordan Sarrou, que defensarà el triomf de l’any 2018, el suís Thomas Litscher, el polonés Adrian Brzozka, el rus Anton Sintsov o l’espanyol David Valero.

Igual que l’any anterior, estarà formada per 4 etapes. Castelló de la Plana i Orpesa tornaran a ser les ciutats que acullen les eixides i les arribades de les 4 jornades. El creixement i el prestigi de la prova es reflectixen en la incorporació com a ambaixador de la prova del francés Julien Absalon, el millor ciclista mundial de bicicleta de muntanya de tots els temps. En el seu palmarés figuren, entre altres èxits, 2 ors olímpics (Atenes 2004 i Pequín 2008), 5 títols mundials i 6 corones continentals.

“Per a la Mediterranean Epic, la col·laboració de la Fundació Trinidad Alfonso té un enorme valor. Que una entitat del seu prestigi i que està ajudant tant l’esport de la Comunitat Valenciana ens concedisca el seu suport i el seu impuls és un estímul molt important. Ens anima a continuar millorant i a continuar buscant l’excel·lència. No ens conformem amb el fet d’haver protagonitzat l’insòlit fet d’ascendir a la categoria S1 amb només un any de vida, volem progressar cada any i situar esta carrera entre les 3 millors del món”, comenta Héctor de la Cagiga, president de Publicom Sports Events.

Per la seua part, Elena Tejedor, directora de la Fundació Trinidad Alfonso, es mostra convençuda que la Mediterranean Epic continuarà creixent. “Arran del premi concedit a través d’Emprén Esport l’any 2018 vam conéixer l’esdeveniment i ens va encantar. Té un gran potencial i molt de marge per a continuar creixent; per això l’hem incorporat al pla de projectes de la Fundació. Estem segurs que, amb el pas de les edicions, es convertirà en un dels millors esdeveniments de bicicleta de muntanya a tot el món. Estem davant un nou i gran ambaixador per a continuar contribuint a convertir la Comunitat València en la Comunitat de l’Esport”, conclou Elena Tejedor.