Les competicions del PAC_CV van deixar 15,7 milions de gasto turístic a la Comunitat Valenciana

Gener 29, 2019

La segona edició del Programa de suport a competicions de la Comunitat Valenciana (PAC_CV) ha aconseguit tindre de nou un important impacte econòmic a la Comunitat Valenciana. Així es desprén dels resultats de l’estudi d’impacte econòmic que ha dirigit Joaquín Maudos, catedràtic d’Anàlisi Econòmica de la Universitat de València i director adjunt de l’Institut Valencià d’Investigacions Econòmiques (Ivie). La xifra més impactant és la relativa al gasto turístic, que estima que els participants de les proves i els seus acompanyants s’han gastat 15.687.249 euros en les 20 competicions (celebrades entre juliol de 2017 i juny de 2018), que es van integrar en este programa d’ajudes impulsat pel Comité Olímpic Espanyol i la Fundació Trinidad Alfonso.

Este programa s’ha renovat hui mateix en la seu del Comité Olímpic Espanyol amb la firma del seu president, Alejandro Blanco, i la directora de la Fundació Trinidad Alfonso, Elena Tejedor. L’objectiu del programa és fomentar la celebració de competicions esportives oficials, de caràcter nacional i internacional, amb la concessió d’ajudes econòmiques per a aquelles federacions espanyoles que organitzen estes competicions a la Comunitat Valenciana. Segons es desprén de l’estudi d’impacte econòmic, el PAC_CV ha sigut un important motor de riquesa i turisme a la Comunitat Valenciana.

Les principals dades reflectixen que el PAC_CV ha suposat un impacte total de 31,6 milions d’euros en termes de vendes. Gràcies a este gasto, s’ha generat un impacte total en la Comunitat Valenciana de 8.793.493 euros de renda (PIB,és a dir,sous i salaris i beneficis) i 330 llocs de treball equivalents a temps complet.

Una altra dada interessant que es desprén de l’estudi té a veure amb el gasto turístic que han fet els participants i acompanyants, que ha sigut de 15.687.249 euros. Per a organitzar els campionats s’han gastat a la Comunitat Valenciana 1.423.787 euros. Per tant, per cada euro gastat per a organitzar les competicions s’han generat 11 euros de gasto turístic.

Per sectors, l’hostaleria és el sector que concentra la major part de l’impacte (el 41,7 % de la renda i el 48 % de l’ocupació), amb un import de 3,7 milions d’euros i 158 ocupacions equivalents a temps complet. A nivell més agregat, el sector serveis és el que es beneficia de la major part dels impactes (87,9 % del total en termes de renda i 90,1 % en termes d’ocupació).

En la segona edició del PAC_CV es va registrar una participació de 18.402 esportistes en les 20 competicions que es van disputar. Quasi el 75 % eren de fora de Comunitat Valenciana. En concret, 11.412 participants procedien de la resta d’Espanya (un 62 % del total) i altres 2.143 eren estrangers (quasi mil més que en la primera edició), que representen un 11,6 % del total. Dels participants procedents de la Comunitat Valenciana, 879 són d’Alacant (un 4,8 % del total), 516 procedixen de Castelló (un 2,8 % del total) i 3.452 de la província de València (18,8 %)

Elena Tejedor, directora de la Fundació Trinidad Alfonso, destaca la motivació i l’objectiu d’este programa d’ajudes: “El PAC_CV sorgix de la inquietud i quasi obsessió del nostre president, Juan Roig, que passen coses positives a la Comunitat Valenciana. Amb les xifres que es desprenen d’este estudi d’impacte econòmic, a més d’aconseguir que es parle de nosaltres per coses bones, el benefici per als territoris que acullen este tipus d’esdeveniments és indubtable. Nosaltres estem molt satisfets d’esta iniciativa i de poder comptar amb socis com el Comité Olímpic Espanyol”.

Joaquín Maudos, catedràtic de la Universitat de València i director de l’estudi d’impacte econòmic, posa l’accent “en els efectes beneficiosos d’este tipus d’iniciatives per al teixit social i econòmic de la Comunitat Valenciana. Així, amb un gasto reduït d’organització s’és capaç de generar un important gasto turístic en l’economia valenciana, de manera que per cada euro gastat en l’organització es generen 6,2 euros de PIB a la Comunitat Valenciana”.

Consulta l’Informe d’Impacte Econòmic PAC_CV 2017-2018