La Fundació Trinidad Alfonso i les set universitats de la Comunitat Valenciana renoven el projecte Uniesport 2020

Març 3, 2020

Les set universitats de la Comunitat Valenciana i la Fundació Trinidad Alfonso han renovat un any més el compromís per a promocionar l’esport universitari a través de la iniciativa Uniesport. La firma dels convenis de col·laboració s’ha fet esta mateixa vesprada en les instal·lacions de la Fundació Trinidad Alfonso.

Amb este acord, les huit entitats contribuiran al desenvolupament de l’esport universitari en tots els àmbits; col·laboraran per a conscienciar la societat i els esportistes sobre la importància de conciliar l’esport i els estudis i donaran visibilitat als valors de la cultura de l’esforç, i també als diferents projectes que promou la Fundació.

Sobre l’acord

En concret, han subscrit l’acord: la rectora de la Universitat de València (UV), María Vicenta Mestre Escrivà; el rector de la Universitat Politècnica de València (UPV), Francisco Mora Mas; el rector de la Universitat d’Alacant (UA), Manuel Palomar Sanz; la rectora de la Universitat Jaume I (UJI), Eva Alcón Soler; el rector de la UMH, Juan José Ruiz Martínez; el rector de la Universitat CEU Cardenal Herrera (CEU-UCH), Vicente Navarro Luján; el rector de la Universitat Catòlica de València, Sant Vicent Màrtir (UCV); José Manuel Pagán Agulló, i la directora de la Fundació Trinidad Alfonso, Elena Tejedor Neira. A l’acte també han assistit els directors dels serveis d’esports de les diferents universitats, així com el Director General d’Esports, Josep Miquel Moya, i la presidenta d’EDEM, Hortensia Roig Herrero.

Este acord desenvoluparà diferents línies d’actuació i una de les principals novetats per a esta edició és l’impuls per a fomentar la internacionalització del projecte en dos línies:

1. Impulsant la participació dels esportistes i/o equips de les universitats valencianes en campionats internacionals.
2. Donant suport a la celebració de campionat internacionals en els seus campus durant 2021.

Per a enguany, a més, s’inclourà una línia d’ajudes per a l’adquisició dels equipaments esportius dels esportistes universitaris amb la inclusió de la marca en estos equipaments.

Premis Fundació Trinidad Alfonso

D’altra banda, es tornaran a convocar els “Premis Fundació Trinidad Alfonso per a esportistes universitaris”, uns guardons específics per a esportistes amb expedients acadèmics brillants. Com en anys anteriors, es farà una convocatòria anual d’un premi masculí i un altre femení en cada una de les 7 universitats per a aquells esportistes que compatibilitzen les carreres esportives amb els estudis universitaris. En total, es premiarà amb 1.000 euros 14 estudiants i s’atorgarà una placa commemorativa a cada un. Així mateix, de manera paral·lela, es convocaran dos Premis Extraordinaris (millor alumne i alumna esportista), amb caràcter anual, per als millors expedients acadèmics que hagen finalitzat els estudis en una de les set universitats. El guardó consistirà en 2.000 euros i una placa commemorativa. La Fundació serà l’encarregada d’abonar l’import dels premis.

Com ja es va fer l’any passat, les set universitats de la Comunitat Valenciana s’han compromés també en esta edició a sumar-se a la celebració del Dia de l’Esport, que tindrà lloc el 6 d’abril de 2020. Es tracta d’un projecte en el qual van participar l’any passat més de 150.000 xiquets, xiquetes i jóvens i en què també van participar de manera independent les 7 universitats valencianes amb diferents iniciatives esportives. Així mateix, dins de les sinergies Fundació-CADU, es desenvoluparà un Pla de voluntariat per als esdeveniments on col·labore la Fundació a la Comunitat Valenciana.vv