El Dia de l’Esport busca entitat solidària per a l’edició de 2021

Juliol 9, 2020
La Fundació Trinidad Alfonso i la Generalitat Valenciana, a través de la Conselleria d’Educació, Cultura i Esport, treballen ja en la sisena edició del Dia de l’Esport. Tot i que queden encara molts mesos per davant, l’edició del 2021 ja busca una entitat solidària per a participar en l’esdeveniment i agafar el relleu de Cooperació Internacional, la beneficiària d’este projecte en 2020. El Dia de l’Esport és una iniciativa que perseguix el foment de l’activitat física i la promoció dels valors inherents a la pràctica esportiva, dos dels grans objectius perseguits per la Fundació Trinidad Alfonso. Este projecte se suma a la celebració del Dia Mundial de l’Activitat Física, que se celebra a tot el món el 6 d’abril. Com que en 2021 el 6 d’abril serà festiu en els col·legis i centres educatius per coincidir amb les vacances de Setmana Santa, la celebració del Dia de l’Esport es traslladarà al dia lectiu més pròxim, el 31 de març.

Edició 2021

Per a la pròxima edició, igual que es va fer per al 2020, i només per participar, els centres educatius podran triar entre un paquet de material esportiu o una aportació econòmica que farà la Fundació Trinidad Alfonso i que anirà destinada a un projecte solidari d’una entitat benèfica relacionada amb l’àmbit educatiu i de l’esport. L’objectiu és que enguany els centres ja sàpien amb antelació a quina entitat benèfica aniran destinats els diners, per la qual cosa el termini per a aquelles entitats interessades a ser les beneficiàries de la donació es troba ja obert i es prolongarà fins al 31 de juliol. Els projectes presentats han de complir els requisits d’estar dirigits a promoure l’activitat esportiva, o millorar la qualitat educativa, de menors d’edat i col·lectius d’especial vulnerabilitat, de manera que afavorisquen la seua integració i inclusió en la societat. A més, s’han de desenvolupar a la Comunitat Valenciana.

Entidad solidaria

L’elecció de l’entitat benèfica serà recolzada i validada, igual que la passada edició, per la Fundació Lleialtat, organització amb la qual la Fundació Trinidad Alfonso va arribar a un acord amb l’objectiu de dotar de major transparència i objectivitat els processos de selecció de les seues convocatòries socials. La Fundació Lleialtat té la missió de fomentar la confiança en les ONG i promoure la col·laboració de la societat amb les entitats no lucratives. En 2019 també va col·laborar en l’elecció de les entitats benèfiques associades a la Marató i a la Mitja Marató de València. La iniciativa guanyadora d’esta última edició va ser “Deporte Juntos”, impulsada per l’associació Cooperació Internacional. El projecte promou entrenaments entre jugadors i jugadores de diferents escoles esportives i centres educatius de la Comunitat Valenciana juntament amb jugadors i jugadores amb discapacitat intel·lectual. #EActiVat