La Fundació Trinidad Alfonso impulsa diferents millores del CEAR de ciclisme

Juny 29, 2020
La Reial Federació Espanyola de Ciclisme i la Fundació Trinidad Alfonso han aconseguit un acord per a emprendre diferents millores en el Centre Especialitzat d’Alt Rendiment (CEAR) de Ciclisme, situat a Benimàmet, al Velòdrom Lluís Puig. Encara que les converses entre les dos entitats per a impulsar este centre d’entrenament se celebren des de fa mesos, les especials circumstàncies derivades de la crisi sanitària provocada per la COVID-19 han accelerat la firma de l’acord. D’esta manera, l’entitat que presidix Juan Roig continua amb el seu pla de reactivar l’esport de la Comunitat Valenciana i el seu entorn. A l’acte de presentació (el primer acte oficial des que el Velòdrom Lluís Puig va ser catalogat fa un any com a CEAR per part del Consell Superior d’Esports) van assistir també les institucions responsables del centre: Irene Lozano (presidenta del CSD), Vicent Marzà (conseller d’Educació, Cultura i Esport de la Generalitat Valenciana) i Pilar Bernabé (regidora d’Esports de València).

Objectius de l’acord

A partir d’este acord, rubricat pel president de la Federació Espanyola de Ciclisme, José Luis López Cerrón, i la directora de la Fundació Trinidad Alfonso, Elena Tejedor, l’RFEC efectuarà la rehabilitació i condicionament de la sala de material del CEAR, a més d’adquirir material específic per a l’entrenament del més alt nivell, entre el qual es troba una motocicleta elèctrica, quatre bicicletes de competició amb vista als pròxims Jocs Olímpics de Tòquio, així com l’adquisició d’una furgoneta per a traslladar el material a les competicions. Encara que la situació sanitària ha accelerat l’acord, esta col·laboració està emmarcada dins del pla d’ajudes a l’alt rendiment impulsat per la Fundació Trinidad Alfonso dins del paraigua de Comunitat de l’Esport. Dins d’esta línia de treball, l’entitat que presidix Juan Roig perseguix tres objectius molt concrets: atraure i retindre el talent esportiu a la CV; exercir d’estímul perquè les federacions aconseguisquen alts nivells en tecnificació i, finalment, ser centres nacionals d’atracció d’esportistes. Dins d’este paraigua, el Consell Superior d’Esports ja va catalogar València com a Centre Especialitzat d’Alt Rendiment de Judo.

Sobre l’acord

El president de la Reial Federació Espanyola de Ciclisme, José Luis López Cerrón, comenta, respecte a este conveni que “les millores que es faran al CEAR de València són una excel·lent notícia per al ciclisme espanyol, perquè queda poc més d’un any per a la celebració dels Jocs Olímpics de Tòquio, i poder oferir el millor material esportiu i les millors instal·lacions als nostres esportistes és un aspecte fonamental perquè puguen afrontar amb plenes garanties el somni olímpic. La Fundació Trinidad Alfonso ha mostrat sempre un compromís admirable amb el ciclisme nacional i de la Comunitat Valenciana i s’ha convertit en un important col·laborador en el desenvolupament dels principals talents i promeses del nostre esport”. Per a Elena Tejedor, directora de la Fundació Trinidad Alfonso, este acord “suposa continuar sumant en la reactivació de l’esport valencià i nacional. La vinculació de la Fundació amb l’esport del ciclisme ja ve d’anys arrere i fa temps que estem treballant amb la federació. Estem encantats de poder ajudar en este CEAR per a atraure i retindre talent. Que este acord s’acabe cristal·litzant ara, a més, és important per a nosaltres perquè per a la Fundació, i especialment per al seu president, Juan Roig, és una obsessió que els nostres esportistes acaben aconseguint i superen com més prompte millor el nivell de forma que tenien abans d’esta crisi sanitària. En l’horitzó tenim els Jocs Olímpics, però, igual que els esportistes, estem desitjant que comencen les competicions”. “Esta línia d’ajudes a la tecnificació i a l’alt rendiment són un pilar fonamental per a continuar construint la Comunitat de l’Esport que tots volem. Per això és tan important per a nosaltres que este CEAR de ciclisme s’haja unit al de judo. Gràcies als dos podem continuar atraient i retenint talent”, va concloure Tejedor. Este és el primer acte des que el CSD catalogara el velòdrom com a Centre Especialitzat d’Alt Rendiment. La seua presidenta, Irene Lozano, va presidir l’acte: “Este conveni donarà nova vida, nous materials i nous temps a l’esport del ciclisme. València s’ha convertit en una referència de l’esport nacional. Intentarem mantindre l’ajuda estatal a este Centre d’Alt Rendiment. La col·laboració entre les institucions públiques i el sector privat són fonamentals, com demostra este CEAR”. “Este és el primer viatge que faig fora de Madrid després de la pandèmia i és molt significatiu que haja sigut a València”, va assenyalar Irene Lozano.

Col·laboració publicoprivada

També va estar present Vicent Marzà, conseller d’Educació, Cultura i Esport de la Generalitat Valenciana, com a màxim representant autonòmic d’este centre d’elit de ciclisme: “Reprendre l’activitat d’este Centre Especialitzat d’Alt Rendiment de Ciclisme ja per si mateix és una bona notícia, i ho és molt més amb l’acord de millores i la dotació de material específic d’entrenament de la mà de la Fundació Trinidad Alfonso. Amb això la nostra ‘Comunitat de l’Esport’ i els nostres ciclistes professionals recuperen esperances i projectes necessaris; i encaminen expectatives i reptes com són els pròxims Jocs Olímpics de Tòquio”. També Pilar Bernabé, regidora d’Esports de València, va estar present en este primer acte al velòdrom: “Les institucions públiques posem hui de manifest que apostem clarament per la reactivació econòmica i social de la ciutat de València a través de l’esport. Tenim les millors instal·lacions esportives, com el Velòdrom Luis Puig, un centre d’alt rendiment esportiu, en el qual, a més, demostrem la importància de la col·laboració publicoprivada entre les administracions i, en este cas, la Fundació Trinidad Alfonso. Hem apostat clarament perquè València es referencie com una ciutat on es puguen celebrar esdeveniments esportius i on els nostres principals esportistes, els espanyols i, també, els internacionals, puguen tindre un lloc de referència d’entrenament. Esta aposta ens posiciona com una de les ciutats més compromeses amb l’esport nacional i internacional”.