L’Hospital de Manises i la Fundació Trinidad Alfonso s’unixen per a fomentar pràctiques de vida saludables

Setembre 6, 2013
  • Crearan i adequaran unes rutes per a la pràctica esportiva, en les quals s’inclouran recomanacions d’hàbits d’alimentació, esport i control de pes, entre altres missatges.
  • El programa pilot arranca este mes a Manises i té previst expandir-se a poblacions incloses en el radi d’acció de l’hospital.

L’Hospital de Manises i la Fundació Trinidad Alfonso, presidida per l’empresari Juan Roig, han decidit unir forces per a fomentar les pràctiques de vida saludables entre la població valenciana. Per a aconseguir-ho, les dos entitats adequaran una sèrie de rutes, ja habituals entre els ciutadans que ixen a caminar i a córrer, en les quals s’ubicaran diferents panells informatius amb un objectiu: fomentar hàbits saludables per a millorar la salut de la població.

Acuerdo Hospital Manises

La iniciativa, que s’anomena “Vies saludables”, arranca com a experiència pilot a Manises, on aprofitarà l’existència de diferents vials utilitzats per la població per a caminar i practicar running. La idea s’expandirà progressivament entre aquelles poblacions que formen part del Departament de Salut de Manises a les quals dóna servici l’hospital.

Sensibilitzats per aquella part de la població que no freqüenta els centres de salut i porta una vida sedentària, l’Hospital de Manises i la Fundació Trinidad Alfonso aprofitaran estos recorreguts que en cada població utilitzen habitualment els ciutadans, popularment coneguts com a rutes del colesterol, i així, de manera escalonada, anar ubicant diferents panells amb informació per a fomentar pràctiques i hàbits saludables. En concret seran cinc missatges: caminar cada dia; cuidar l’alimentació; controlar els factors de risc cardiovascular com el colesterol i la hipertensió; controlar el pes i evitar hàbits com el tabac o l’alcohol.

El foment de la pràctica esportiva i la Fundació

La Fundació Trinidad Alfonso és una entitat sense ànim de lucre que té com a objecte fomentar el benestar de les persones a través de programes, accions i iniciatives esportives que premien l’esforç individual i social. Les accions de la fundació han estat encaminades a l’impuls d’iniciatives relacionades amb les carreres populars com la Marató de València i la Mitja Marató, a les quals ha aportat, fins i tot, el nom, ja que s’anomena “Mitja Marató València Trinidad Alfonso”. A més, el passat mes de maig va posar en marxa el projecte FER per a donar suport a esportistes valencians.

La promoció de la salut i l’Hospital de Manises

La iniciativa “Vies saludables” és una de les actuacions incloses en el pla de promoció de la salut traçat pel Departament de Salut de Manises. Es tracta d’una completa planificació que inclou activitats i projectes variats destinats a estendre els hàbits de vida saludables entre la població de l’àrea.