10.700 escolars faran una hora més d’Educació Física gràcies a Esport a l’Escola +1 h

Juny 20, 2019

Esta setmana conclou el curs escolar a la Comunitat Valenciana i, amb este, s’arriba a l’equador de la primera edició del projecte Esport a l’Escola +1 hEs tracta d’una iniciativa que ha aconseguit augmentar el nombre d’hores destinades a l’assignatura d’Educació Física en 3r i 4t de Primària i impulsar la pràctica de l’activitat física i de l’esport entre l’alumnat dels centres educatius promotors de l’activitat física i l’esport (CEPAFE) de la Comunitat Valenciana.

En total, quasi 11.000 xiquets de tota la Comunitat Valencina es beneficiaran al final d’este programa d’Esport a l’Escola +1 h, que s’integra dins de la iniciativa Comunitat de l’Esport. Este projecte està desenvolupat conjuntament per la Generalitat Valenciana i per la Fundació Trinidad Alfonso per a impulsar una sèrie d’accions i iniciatives que contribuïsquen a convertir la Comunitat Valenciana en una referència de l’esport nacional, amb l’objectiu que siga la comunitat on més esport es fa a les escoles.

Les federacions esportives de la Comunitat Valenciana són les encarregades de desenvolupar este projecte en aquells centres escolars que tenen implementat dins de la seua programació 1 hora més (a més de les 2 que ja tenen estipulades) d’Educació Física. Eixa hora extra s’ha dedicat a aquells continguts que les mateixes federacions han anat programant al llarg del curs.

D’esta manera, en els 88 centres educatius que s’han adherit a esta iniciativa en la primera edició, els xiquets i les xiquetes estan practicant diferents esports. Des dels més clàssics, com l’atletisme o judo, fins a alguns menys freqüents, fet que ha suposat per a molts xiquets el seu primer contacte amb estos esports, com l’esgrima, l’orientació o salvament i socorrisme. Escacs, bàdminton, beisbol, esports adaptats (FESA), hoquei herba, pàdel, rugbi, triatló i voleibol completaven l’oferta esportivoeducativa que coneixeran i de la qual disfrutaran els quasi 11.000 xiquets que s’han beneficiat d’Esport a l’Escola+1 h.

El pressupost d’este projecte és de 400.000 euros i ha sigut íntegrament assumit per la Fundació Trinidad Alfonso. Els diners s’han destinat, d’una banda, al desenvolupament de les sessions i la contractació de tècnics i, d’una altra, a l’adquisició del material esportiu necessari. Este material no ha servit únicament per a donar ús durant el projecte, sinó que el centre se’l quedarà per a continuar fomentant la pràctica esportiva entre el seu alumnat.

Balanç i segona edició

Fa uns dies, representants de totes les federacions implicades en el projecte es van reunir, juntament amb la Fundació Trinidad Alfonso i la Generalitat Valenciana, per a fer balanç d’esta primera edició. Una vegada confirmat l’èxit del projecte, els impulsors d’Esport a l’Escola + 1 hja treballen per a posar en marxa la segona edició, que es durà a terme l’any 2020. Elena Tejedor, directora de la Fundació Trinidad Alfonso, va explicar que des de l’entitat que presidix Juan Roig “som uns ferms convençuts que programant una hora més d’esport a les escoles, a més d’aconseguir una societat més sana en el curt, mitjà i llarg termini, els xiquets i les xiquetes milloren el seu rendiment acadèmic i es reduïx l’absentisme escolar. Vull donar les gràcies  a la Conselleria d’Esports per haver entés esta iniciativa i haver-la feta pròpia. Sense la seua ajuda i impuls hauria sigut impossible. Estem molt il·lusionats amb la segona edició, en la qual ja estem treballant, per a millorar allò que no ha eixit bé i a continuar treballant per a aconseguir entre tots que esta siga la Comunitat de l’Esport”.

Per a esta segona edició, l’objectiu és ampliar tant el nombre d’escoles implicades perquè cada any es puguen beneficiar més xiquets i xiquetes d’este Esport a l’Escola +1 h’.