La Fundació Trinidad Alfonso dona un impuls al rugbi valencià

Juny 12, 2019

La Fundació Trinidad Alfonso continua reforçant el seu suport a l’esport de la Comunitat Valenciana amb l’objectiu que siga reconeguda com la Comunitat de l’EsportEn esta ocasió, centra el focus en el rugbi, disciplina a la qual ha donat suport, des de 2016, amb l’impuls a diferents projectes (Valencia Rugby Festival, Escola de Rugbi, Torneig Tiburón i la Final de la Copa del Rei), que li ha permés conéixer la situació d’un esport que té un gran potencial de creixement, a més d’una gran tradició.

L’entitat presidida per Juan Roig ha creat una nova línia d’ajudes destinada als quatre clubs valencians que la pròxima temporada militaran en la Divisió d’Honor B: el Club Rugby La Vila, el CAU Rugby Valencia, Les Abelles Rugby Club i el Tatami Rugby Club. La iniciativa, que comptarà amb la supervisió i la coordinació de la Federació de la Comunitat Valenciana, pretén, en última instància, contribuir al fet que el rugbi valencià torne a tindre representació en la màxima categoria de l’esport de la pilota oval.

Objectius per a la temporada 2019-2020

De moment, per al pròxim exercici 2019-2020, la quantia global aportada per la Fundació Trinidad Alfonso a esta iniciativa és de 200.000 euros. És a dir, cada una de les quatre entitats beneficiàries rebrà 50.000 euros. Amb esta ajuda, cada club podrà enfortir el seu organigrama, apuntalar la seua estructura esportiva i invertir en la confecció d’una plantilla més competitiva. Amb este suport, la Fundació no solament vol col·laborar perquè el rugbi de la Comunitat estiga en l’elit; a més té l’objectiu d’evitar la fugida de talents per a aconseguir que els millors exponents del rugbi valencià es queden a la Comunitat Valenciana sense necessitat d’emigrar a altres equips per a jugar al màxim nivell i que això servisca a la base com a espill en el qual mirar-se.

Amb el recent descens del Club Rugby La Vila, la Comunitat Valenciana no tindrà cap representant en la Divisió d’Honor de la pròxima temporada. A més, no hi ha cap equip de la ciutat de València en la màxima categoria del rugbi nacional des del curs 2010-2011. “Estem molt satisfets i plenament convençuts d’esta decisió. Des de fa alguns anys, la Fundació està apostant per diferents projectes i esdeveniments vinculats amb el rugbi, com per exemple la finall de la Copa del Rei de l’any 2018 en l’estadi Ciutat de València. Sempre ens hem identificat amb els valors i les característiques d’este esport i no podem ser insensibles al considerable augment de llicències federatives durant els últims anys”, explica Elena Tejedor, directora de la Fundació Trinidad Alfonso.

El rugbi valencià

“L’objectiu d’esta línia de treball que obrim en la Fundació és aconseguir que, a mitjà o curt termini, el rugbi valencià torne a tindre presència en l’elit. La Comunitat Valenciana es mereix un gran equip en la màxima categoria i tant de bo això servisca per a posar el nostre granet d’arena per a continuar convertint esta comunitat en la Comunitat de l’Esport”, va indicar Tejedor. “A més, agraïm per endavant l’esforç que faran els clubs per a sinergitzar i trobar vies de treball conjuntes. Creiem que este punt és el més estratègic i on han de trobar les seues fortaleses perquè hi haja un projecte que conjumine energies i talent”, va concloure la directora de la Fundació Trinidad Alfonso.

Per la seua part, José Luis López Pérez, president de la Federació de la Comunidad Valenciana, es mostra molt il·lusionat i agraït davant pel pas endavant que ha fet la Fundació. “Som una terra de gran tradició en l’esport del rugbi. Així ho demostra el creixement en el nombre de llicències o la magnífica resposta que va donar la nostra afició durant la final de la Copa del Rei. Estic convençut que el rugbi valencià es rellançarà i que esta iniciativa de la Fundació serà un punt d’inflexió. Hi haurà un abans i un després a partir d’este impuls. Per a una federació autonòmica, comptar amb este tipus d’ajudes és un privilegi”, conclou López Pérez.