Un documental mostrarà que la COVID-19 no ha frenat la preparació olímpica de set esportistes del Projecte FER que han sabut reinventar-se

Abril 29, 2020

Amb l’objectiu dels Jocs Olímpics i Paralímpics de Tòquioa la vista, la Fundació Trinidad Alfonso i la productora La Caña Brothers es van proposar fa alguns mesos mostrar el camí i la preparació d’alguns esportistes del Projecte FER (Foment d’Esportistes amb Reptes), de cara a la cita de la capital asiàtica. Però durant el procés de gravació ha esclatat la crisi sanitària provocada per la COVID-19. Lluny de suspendre el projecte, el documental continuarà endavant adaptant-se a les noves circumstàncies i reorientant el guió original previst.

El documental es titularà Abanderats de l’esforç, en al·lusió al lema del Projecte FER d’esta edició 2020 i que va ser revelat, de manera virtual, el passat 7 d’abril: “El teu esforç és la meua bandera”. La peça contarà la història de set dels 142 esportistes de la huitena edició del Projecte FER: Raúl Martínez, Jorge Ureña, Lidón Muñoz, Héctor Catalá, Ana Pérez Box, Liliana Fernández i Néstor Abad. Si al principi pretenia contar el camí d’estos set esportistes als Jocs Olímpics i Paralímpics, així com el seu periple de viatges, competicions i dificultats purament esportives, l’actualitat ha obligat a donar un gir al guióper a documentar un fet històric com el que vivim actualment: la suspensió dels Jocs Olímpics i Paralímpics, el decret de l’estat d’alarma i el que ha suposat per a la vida i els entrenaments d’estos atletes.

Per al director del documental, Juanjo López, este gir del guió ha sigut finalment una gran oportunitat “perquè ens ha oferit la possibilitat de documentar esta crisi sanitària. Evidentment, la idea n’era una altra i tant de bo haguérem pogut dur-la a terme, però quan es va originar tot este problema i es van cancel·lar els Jocs, teníem clar, tant nosaltres com la Fundació Trinidad Alfonso, que açò no havia de parar i calia capgirar la història. Continuava sent la preparació per als Jocs d’estos set esportistes. És un somni per a ells i continuen lluitant per a aconseguir-ho, així que era una oportunitat de deixar constància gràfica i documental d’un fet històric”. “M’agradaria especialment agrair als esportistes la seua disposició per a fer-nos partícips de les seues vides en estos moments tan complicats i la seua ajuda inestimable per a poder tirar endavant este projecte”, conclou Juanjo López.

Este documental, la reorientació del guió i la reinvenció dels mateixos esportistes en la seua preparació són un fet més, dins de tot el que significa #AçòNOhadePARAR, per a inspirar altres esportistes, amb fets, de com l’activitat no es deté.

#AçòNOhadePARAR

#AçòPassarà