La marca Comunitat de l’Esport ja lluïx en els equipaments autonòmics

Setembre 25, 2018

Les seleccions autonòmiques de futbol, futbol sala, hoquei, rugbi, voleibol i vòlei platja ja lluïxen la marca Comunitat de l’Esport en els seus equipaments oficials. Encara que la selecció valenciana de futbol ja la va estrenar el mes de juliol passat durant el Torneig del COTIF, ahir es va produir la presentació en societat de la roba per part de la resta de federacions. Comunitat de l’Esport és una iniciativa que naix impulsada per la Fundació Trinidad Alfonso i la Generalitat Valenciana, a través de la Conselleria d’Educació, Investigació, Cultura i Esport.

La presentació dels equipaments es va produir ahir en les instal·lacions del Poliesportiu Municipal Mare de Déu del Carme-Beteró amb la presència de Vicent Marzà, conseller d’Educació, Investigació, Cultura i Esport, Josep Miquel Moya, director general d’Esport de la Generalitat Valenciana, Vicente Tarancón, director de Luanvi, i Elena Tejedor, directora de la Fundació Trinidad Alfonso. Estes dos últimes entitats són les que assumixen conjuntament el 80 % del cost de la roba esportiva. També van estar en la presentació representants de les diferents seleccions i els presidents de les federacions que ja visten els colors de la Comunitat de l’Esport: Jesús Gracia (hoquei), José Luis López (rugbi), Arturo Ruiz (voleibol) i César Calatayud (sotssecretari de la Federació Valenciana de Futbol).

Segons el conseller Marzà, “el treball conjunt entre la Generalitat i la Fundació Trinidad Alfonso per mitjà de la marca Comunitat de l’Esport fa realitat que esta temporada llancem els equipaments autonòmics d’equips i amb això garantim una imatge conjunta i coherent, i també facilitar que tots els components dels equips disposen d’equipament sense cap cost per a ells. Avancem, doncs, en el nostre treball per a impulsar el treball de les federacions valencianes amb una marca pròpia i unificada”.

Elena Tejedor, directora de la Fundació Trinidad Alfonso, va indicar que per a l’entitat que presidix Juan Roig “és important ajudar a construir i ordenar l’esport de la Comunitat Valenciana al voltant de la marca ‘Comunitat de l’Esport’. Aconseguir esta aliança amb les seleccions autonòmiques significa fer un pas enorme perquè d’alguna manera estos combinats ens representen a tots, són la nostra bandera. Serà un motiu d’orgull per als ciutadans de les tres províncies que porten en el pit el lema de ‘Comunitat de l’Esport’”.

Vicente Tarancón, director de la marca esportiva Luanvi, també es va congratular “de formar part d’un projecte com la Comunitat de l’Esport. Ja vestíem algunes seleccions autonòmiques, però això significa anar un pas més enllà, i és un plaer fer-ho de la mà de la Fundació Trinidad Alfonso i de la Generalitat”.

La marca Comunitat de l’Esport pretén aglutinar i ordenar tot l’esport que es practica i es disfruta a la Comunitat Valenciana. Amb esta marca, a més del suport a les seleccions autonòmiques, es treballa en altres línies amb les federacions esportives de la Comunitat Valenciana, entre les quals destaca, d’una banda, una prova pilot amb els CEPAFE (Centres Educatius Promotors de l’Activitat Física i l’Esport) de la Comunitat Valenciana, en la qual s’oferix, per primera vegada a Espanya, que els centres de Primària puguen dedicar una o més hores a l’Educació Física, afegides a les que ja s’impartixen. Este programa es denomina Esport a l’Escola +1 h. D’altra banda, es desenvoluparà una línia de tecnificació dins del projecte FER Futur, que engloba programes de tecnificació de disciplines olímpiques i paralímpiques.