RENFE i la Fundació Trinidad Alfonso promouran junts el transport econòmic i sostenible en els seus esdeveniments

Gener 23, 2020

La Fundació Trinidad Alfonso i RENFE han acordat treballar junts per a promoure l’esport turístic en aquells esdeveniments en els quals col·labora la Fundació Trinidad Alfonso. L’objectiu és fomentar el transport dels esportistes i els seus acompanyants a les diferents competicions que tinguen lloc a la Comunitat Valenciana al llarg de 2020 a través dels trens i serveis de RENFE; a més de potenciar, d’esta manera, un mitjà de transport sostenible amb el medi ambient.

El director general de Renfe Viatgers, Ramón Azuara, i la directora de la Fundació Trinidad Alfonso, Elena Tejedor, han acordat en una trobada en l’estand de RENFE Fitur a Madrid començar a treballar en esta potent línia de col·laboració per a impulsar el transport de viatgers en ferrocarril de cara als esdeveniments esportius que tindran lloc a la Comunitat Valenciana.

Esdeveniments esportius

En els últims anys, els avantatges de RENFE en l’adquisició de bitllets de tren bonificats amb descompte per a esdeveniments han beneficiat corredors i acompanyants de la Mitja Marató i Marató Valencia Trinidad Alfonso EDP, les principals proves d’atracció turística en Valencia Ciudad del Running. Ara, amb este futur acord per als anys 2020 i 2021, el nombre d’afectats augmenta exponencialment i se’n podran beneficiar també altres proves com la 10K Valencia Ibercaja o 15K Nocturna Valencia Banco Mediolanum, amb les quals també col·labora la Fundació.

A més, l’acord no se circumscriu només a les proves de running secundades per la Fundació Trinidad Alfonso, sinó que s’obri a tot tipus d’esdeveniments d’interés esportiu i turístic impulsats per l’entitat que presidix Juan Roig. En l’acord s’inclouran, per exemple, tots els esdeveniments que estiguen integrats en el Programa de Suport a Competicions (PAC CV) o el Mundial de rugbi sub-20 (inclòs en el PAC CV Plus), que se celebrarà el mes de setembre a la Vila Joiosa.

“Hem presentat també ací en Fitur tota l’oferta turisticoesportiva de la Comunitat Valenciana i hui podem anunciar un acord que ens fa molta il·lusió. Gràcies a esta col·laboració amb RENFE, tot aquell que vulga ho tindrà molt més fàcil per a disfrutar de tots els esdeveniments de la Comunitat de l’Esport. Este acord aprofundix en este mateix sentit, ens permetrà arribar a més gent i facilitar el trasllat de corredors, esportistes, equips, acompanyants i espectadors dels esdeveniments esportius de la Comunitat Valenciana de manera ràpida i sostenible. Amb l’última edició del PAC CV aconseguim un retorn pel que fa al gasto turístic de 21,4 milions d’euros, als quals cal sumar els 17,7 de la Marató de València, i este conveni amb RENFE seguix en la línia de posicionar la Comunitat de l’Esport comun referent de l’esport turístic”, va explicar Elena Tejedor després de firmar l’acord.

A més, el València Triatló, Penyagolosa Trails o la Mediterranean Epic (que se celebra el pròxim mes de febrer) també es beneficiaran de l’acord per a promocionar el turisme esportiu.