La Fundació Trinidad Alfonso i les set universitats de la Comunitat Valenciana renoven el projecte UniEsport

Novembre 20, 2018

Les set universitats valencianes i la Fundació Trinidad Alfonso han renovat este matí en la Universitat Miguel Hernández (UMH) d’Elx la firma del conveni de col·laboració per a promocionar l’esport universitari a través de la iniciativa UniEsport. Amb este acord, les huit entitats col·laboraran per a impulsar projectes vinculats amb l’esport; contribuiran al desenvolupament de l’esport universitari en tots els seus àmbits; col·laboraran per a conscienciar la societat i els esportistes sobre la importància de conciliar esport i estudis i donaran visibilitat als valors de la cultura de l’esforç, així com als diferents projectes que promou la Fundació.

En concret, ha subscrit este acord la rectora de la Universitat de València (UV), María Vicenta Mestre Escrivà; el rector de la Universitat Politècnica de València (UPV), Francisco Mora Mas; el rector de la Universitat d’Alacant (UA), Manuel Palomar Sanz; la rectora de la Universitat Jaume I (UJI), Eva Alcón Soler; el rector de la UMH, Jesús Pastor Ciurana; la rectora de la Universitat CEU Cardenal Herrera (CEU-UCH), Rosa Visiedo Claverol; el rector de la Universitat Catòlica de València Sant Vicent Màrtir, José Manuel Pagán Agulló, i la directora de la Fundació Trinidad Alfonso, Elena Tejedor Neira. A l’acte també ha assistit el secretari president de la Comissió Autonòmica d’Esport Universitari, Javier Sánchez Millán. A més, també ha assistit a l’acte la secretària d’estat per a l’Esport, María José Reina.

Este acord desenvoluparà diferents línies d’actuació. D’una banda, es convocaran els Premis Fundació Trinidad Alfonso per a esportistes universitaris; uns guardons específics per a esportistes amb expedients acadèmics brillants. Es farà una convocatòria anual d’un premi masculí i un altre femení en cada una de les 7 universitats per a aquells esportistes que compatibilitzen les seues carreres esportives amb els seus universitaris. En total, es premiarà amb 600 euros 14 estudiants i s’atorgarà una placa commemorativa a cada un. Així mateix, de manera paral·lela, es convocaran dos Premis Extraordinaris (millor alumne i alumna esportista), amb caràcter anual, per als millors expedients acadèmics que hagen finalitzat els estudis en una de les set universitats. El guardó consistirà en 1.200 euros i una placa commemorativa. La Fundació serà l’encarregada d’abonar l’import dels premis.

Entre les diferents accions que desenvoluparan les entitats signatàries en este conveni, també, destaca la celebració del “Dia de l’Esport”, que tindrà lloc el 5 d’abril de 2019. Es tracta d’un projecte en el qual l’any passat van participar més de 90.000 xiquets, xiquetes i jóvens, al qual se sumaran de manera independent les 7 universitats valencianes amb diferents iniciatives esportives. Així mateix, dins de les sinergies Fundació-CADU, es desenvoluparà un Pla de voluntariat per als esdeveniments on col·labore la Fundació a la Comunitat Valenciana. En concret, es fomentarà la participació de la comunitat universitària a través dels seus voluntaris.

Com a gran novetat, en esta tercera edició d’UniEsport s’ampliarà la col·laboració per a permetre, per primera vegada, la celebració de 25 campionats d’Espanya universitaris 2019-CADU CV, que es repartiran en les set seus de les universitats valencianes.

Juan Roig i l’esport a la Comunitat Valenciana

La Fundació Trinidad Alfonso, impulsora d’este projecte, és un dels vehicles a través dels quals Juan Roig desenvolupa la seua labor de mecenatge esportiu a la Comunitat Valenciana, però n’hi ha més. Des de fa 30 anys, Juan Roig dona suport al Valencia Basket. Més enllà del compromís amb el primer equip, fa poc més d’un any es va inaugurar una instal·lació per a garantir el futur d’este esport a la ciutat, L’Alqueria del Basket, la casa del bàsquet per a les futures generacions.