La Marató Valencia Trinidad Alfonso EDP entra en el top 10 de maratons del món

Decembre 3, 2018

El nou récord de la Marató Valencia li permet entrar entre les deu millors del món amb un temps de 2:04:31. La marca aconseguida per l’atleta etíop Leul Gebrselassie situa la Marató, organitzada per SD Correcaminos i l’Ajuntament de València i que compta amb la Fundació Trinidad Alfonso com a col·laborador principal, entre les 10 millors maratons del món i les més ràpides de l’any 2018.

Després de Leul Gebrselassie, han arribat a la meta sobre l’aigua a la Ciutat de les Arts i les Ciències Elhassan El Abbassi (2:04:43) i Mathew Kisorio (2:04:53). Així, el podi de guanyadors de la 38a edició de la millor marató d’Espanya ha sigut completat per marques inferiors a les 2 hores i 5 minuts, que destrossen l’anterior registre de 2:05:15 de l’any passat.

Ashete Dido celebra el nou rècord femení de la prova (2:21:14)

Ashete Dido ha sigut la vencedora de la 38a edició de la Marató Valencia Trinidad Alfonso EDP amb un temps de 2:21:14, marca que li ha permés rebaixar en més de 3 minuts el rècord femení de la prova que posseïa Valary Jameli Aiyabei des de 2016 (2:24:48).

Després de l’atleta etíop van entrar Lydia Chermoei (2:22:11) i Tinbit Gidey (2:23:37), amb la qual cosa s’ha completant un altre podi de molt de nivell a la ciutat del runningen una jornada repleta de rècords.

Nou rècord espanyol de la prova: 2:12:40

A més, Mohamed Abdeselam, primer espanyol que va creuar la meta de la Marató València 2018, ha aconseguit, amb un temps de 2:12.40, la millor marca d’un corredor espanyol en la prova organitzada per SD Correcaminos i l’Ajuntament de València 34 anys després.

Després van entrar a la meta, a la Ciutat de les Arts i les Ciències, Iraitz Arrospide (2:13:33) i Ricardo Rosado (2h13.42).

Pel que fa a la categoria femenina nacional, ha estat liderada per Alicia Pérez (2:39:02), seguida per María Dolores Marco (2:42:47) i Gema Barrachina (2:44:41). Els primers espanyols Arrospide i Pérez es van emportar el premi EDP al millor corredor nacional.

19.495 arribats a meta a la Ciutat de les Arts i les Ciències

Després d’escoltar el primer tret d’eixida, a les 8:30 hores, els atletes d’elit i els corredors populars de la Marató han iniciat el seu camí en el pont de Montolivet i un total de 19.495 corredors han aconseguit creuar la meta sobre l’aigua. Gràcies a l’acció “1€ per finisher” que duem a terme, vam entregar 19.495 euros a l’entitat solidària d’enguany, la Fundació Xicotet Desig. Esta xifra se suma als 7.039 euros que els corredors participants van aportar de manera solidària en la inscripció de la prova.

50.000 visitants i 200.000 persones als carrers

La ciutat de València celebra en gran La Festa de la Marató. A més dels corredors, 50.000 visitants, segons el càlcul estimat, han eixit als carrers de València per a viure en primera persona un dels esdeveniments més importants de l’any.

230 punts d’animació encoratgen els corredors a la ciutat del running

Valencia Ciudad del Running torna, un any més, a donar sentit al seu nom. Perquè en la Marató Valencia no solament es participa corrent, sinó també animant. I així ho han demostrat els 230 punts d’animació distribuïts pels 42 quilòmetres del recorregut.

2.000 voluntaris fan possible l’esdeveniment

Amb la col·laboració de l’Hospital Vithas Nisa 9 d’Octubre i els seus equipaments de Luanvi, els 2.000 voluntaris han acompanyat els corredors des de l’obertura d’Expo Esport València fins a la seua arribada a la meta a la Ciutat de les Arts i les Ciències. Amb el seu esforç, compromís i dedicació, han entregat tots els dorsals i bosses de corredor amb el millor somriure. Tampoc han faltat els aplaudiments i crits d’ànims, l’entrega de l’avituallament en carrera i, finalment, de la seua merescuda medalla de finisher.