Foment de l’esport universitari

Les universitats valencianes unides per al foment de l’esport. És la filosofia amb la qual va nàixer UniEsport, una iniciativa que ha complit l’any 2018 dos anys de col·laboració entre les set universitats pertanyents a la Comissió Autonòmica de l’Esport Universitari i la Fundació Trinidad Alfonso.

Un compromís de promoció de l’esport basat en quatre pilars: impulsar projectes conjunts relacionats amb l’exercici físic, contribuir al desenvolupament de l’esport universitari en tots els àmbits, conscienciar els esportistes i estudiants de compaginar les dos activitats i irradiar els valors de la Cultura de l’Esforç que promou la Fundació Trinidad Alfonso.

Este acord desenvoluparà diferents línies d’actuació i una de les principals novetats per a esta edició de 2021 és l’impuls per a fomentar la internacionalització del projecte en dos línies:

1. Impulsant la participació dels esportistes i/o equips de les universitats valencianes en campionats internacionals. En concret, la Fundació finançarà amb una aportació del 50 % el cost oficial de participació d’equips universitaris en els European Universities Games (EUG) o World University Championships (WUC) de la Federació Internacional d’Esport Universitari (FISU).

2. Línia d’ajudes per a l’adquisició dels equipaments esportius dels esportistes universitaris amb la inclusió en els equipaments de la marca Comunitat de l’Esport.

A més, la Fundació ajudarà econòmicament el total d’esportistes FER que cursen estudis de grau, màster o doctorat oficials.