Foment de l’esport universitari

Les universitats valencianes unides per al foment de l’esport. És la filosofia amb la qual va nàixer UniEsport, una iniciativa que ha complit l’any 2018 dos anys de col·laboració entre les set universitats pertanyents a la Comissió Autonòmica de l’Esport Universitari i la Fundació Trinidad Alfonso.

Un compromís de promoció de l’esport basat en quatre pilars: impulsar projectes conjunts relacionats amb l’exercici físic, contribuir al desenvolupament de l’esport universitari en tots els àmbits, conscienciar els esportistes i estudiants de compaginar les dos activitats i irradiar els valors de la Cultura de l’Esforç que promou la Fundació Trinidad Alfonso.

En 2019, la Comunitat Valenciana es va convertir en l’epicentre de l’esport universitari. Una de les principals novetats de la tercera edició del projecte Uniesport va ser la celebració de 25 Campionats d’Espanya en la Comunitat Valenciana, una cosa inèdita fins hui.