Emprén Esport premia el talent emprenedor esportiu per a 2020

Gener 21, 2020

La sisena edició d’Emprén Esport, programa promogut per la Fundació Trinidad Alfonso i el diari esportiu Marca, con la col·laboració del Valencia Basket Club i EDEM i Marina d’Empreses, ja té guanyadors per a l’edició de 2020.

La gala s’ha celebrat, com és habitual en les últimes edicions, en el complex Marina d’Empreses de València. Com a novetat, esta edició ha tingut un protagonista de luxe: el tenista David Ferrer. El de Xàbia va apadrinar l’acte i va participar en la ja habitual taula redona que es va celebrar després de l’entrega dels premis Emprén Esport 2020. A més, juntament amb David Ferrer, van estar la també tenista Arantxa Parra, el tenista i comentarista Tomás Carbonell i el comentarista esportiu Pedro Hernández.

Emprén Esport concedix un total de 10 premis en cinc categories. Els cinc guanyadors de cada categoria reben un premi de 25.000 euros, mentre que els segons classificats són premiats amb 12.000. A més, als líders dels projectes guanyadors se’ls oferix la possibilitat de cursar, sense cost, un dels programes que s’impartixen en EDEM.

Hortensia Roig, presidenta d’EDEM, va exercir d’amfitriona i va parlar en nom d’EDEM i de Marina d’Empreses. “Cal somiar en gran perquè els teus somnis es facen realitat. Després, cal traçar un pla, un full de ruta i treballar dur per a complir-lo”, va explicar. A més, va recordar que des d’EDEM es va decidir col·laborar amb Emprén Esport “no solament cedint les instal·lacions, sinó millorant la formació a través de diversos programes en EDEM becats per l’FTA i al qual poden accedir els primers premis de cada categoria, com a part del guardó. Es tracta dels que nosaltres diem arts i que són títols pertanyents al Programa Integral d’Habilitats Directives (PIHD)”.

La directora de la Fundació Trinidad Alfonso, Elena Tejedor, per la seua part, va voler incidir en el missatge per als emprenedors guardonats: “Si Hortensia obria les seues paraules fent al·lusió al lema d’esta convocatòria: ‘Que res frene els teus somnis’, jo vull reforçar els consells que ella donava. Somiar, sí, però sabent on es va, amb uns objectius mesurables i concrets, i somiar, sí, en gran, de manera ambiciosa però realista i sostenible. Això és el que vos desitge a tots els guanyadors d’esta edició i als que es presenten a les convocatòries següents”.

Els premis Emprén Esport compten amb l’impuls del diari esportiu Marca; el seu director, Juan Ignacio Gallardo, va estar present també en l’acte: “Cada any el nivell de projectes i la creativitat que tenen va generant cada vegada més potència. Per a Marcaés un plaer estar ací perquè este tipus d’esports i iniciatives ens donen un nou relat que, com a periòdic, ens encanta contar. Emprén Esport ajuda a construir el teixit empresarial i esportiu del país. Una pota de l’èxit són iniciatives com esta que ajuden a desenvolupar la pràctica esportiva”, va indicar Gallardo

Els guanyadors de cada categoria en esta sisena edició són els següents:

ESPORT ADAPTAT

Primer premi: Rugbi Inclusiu, CULLERA

Segon premi: Inclusion Cup, CATARROJA

COMUNITAT DE L’ESPORT – ESPORT TURÍSTIC

Primer premi: Campus de vòlei platja Sunsation Beach, GANDIA

Segon premi: Supercopa d’Espanya de judo Isabel Fernández, ALACANT

L’ALQUERIA DEL BASKET

Primer premio: Final Nacional Copa Colegial, VALÈNCIA

Primer premi: Final Nacional Copa Col·legial, VALÈNCIA

ESDEVENIMENT ESPORTIU

Primer premi: Swinrun Costa de Azahar. Orpesa.

Segon premi: Mitja Marató del Port de Sagunt, EL PORT DE SAGUNT

ESPORT BASE

Primer premi: FUTSAL CUP, CASTELLÓ DE LA PLANA

Segon premi: Club Natació Godella, GODELLA