Emprén Esport 2021 entrega 14 premis en un acte adaptat a les actuals circumstàncies

Febrer 2, 2021

La setena edició d’Emprén Esport ja ha entregat els premis. En este cas, 14 premis, i no 10, com era habitual en els últims anys. La Fundació Trinidad Alfonso, entitat que presidix l’empresari Juan Roig i impulsora de la iniciativa, ha concedit per a 2021 més ajudes que mai, amb l’objectiu de pal·liar els efectes negatius de la pandèmia de la COVID-19. L’increment dels reconeixements obeïx al major nombre de guanyadors (de 2 a 4) en les categories “Esdeveniment Esportiu” i “Esport Turístic Comunitat de l’Esport”.

Emprén Esport tampoc ha pogut escapar dels danys provocats per la crisi sanitària. A pesar d’això, la convocatòria, desenvolupada des de mitjan de setembre fins a mitjan octubre, va ser tot un rècord. Amb el lema “L’esport sempre s’alça”, la resposta dels emprenedors esportius valencians va ser més forta que mai, amb un total de 285 projectes presentats.

Una altra conseqüència del coronavirus s’ha reflectit en l’acte d’entrega de premis. L’esdeveniment, molt més reduït, breu, senzill i adaptat a les circumstàncies, no s’ha pogut celebraren EDEM Marina de Empresas, com és habitual, i s’ha traslladat a la seu de la Fundació Trinidad Alfonso, en la qual han estat presents els 14 premiats, Elena Tejedor, directora de la Fundació, i Juan Ignacio Gallardo, director del diari esportiu Marca. A més, han intervingut, amb dos vídeos, Chus Bueno, vicepresident de l’NBA a Europa, i Amaya Valdemoro, considerada la millor jugadora de la història del bàsquet espanyol. Ambdós anaven a participar en l’habitual taula redona amb la qual hauria conclòs l’acte convencional, una xarrada col·loqui que, en este cas, hauria girat entorn del bàsquet com un detall per a l’Eurobasket femení, que se celebrarà a València el pròxim mes de juny.

En total, la quantitat destinada als 14 projectes guanyadors d’Emprén Esport 2021 és de 280.000 euros. Cada un dels set primers premis rep 25.000 euros. Mentre que cada un dels set segons premis percep 15.000 euros, enfront dels 12.000 dels anys anteriors. Ara només cal esperar que la crisi sanitària remeta i els projectes o esdeveniments reconeguts es puguen dur a terme.

Per la seua part, la directora de la Fundació Trinidad Alfonso, Elena Tejedor, va valorar la valentia dels emprenedors que posen en marxa projectes en este context tan complicat: “Vull reconéixer la vostra espenta i determinació, i vull fer extensiu este reconeixement a totes les persones i entitats que van presentar la sol·licitud en la convocatòria dels mesos de setembre i octubre, en la qual vam aconseguir un nou rècord de candidatures”. I va afegir que desitja que tots els esdeveniments es puguen celebrar: “espere que tots els ací presentes pugueu celebrar els esdeveniments i projectes que prepareu amb tanta passió i dedicació. Però sabeu, i així figurava en les bases de la convocatòria, que si la crisi sanitària vos impedix celebrar-lo en 2021, el suport de la Fundació es respectaria fins l’any 2022”, va concloure.

Emprén Esport és un programa promogut per la Fundació Trinidad Alfonso i el diari esportiu Marca, amb la col·laboració del Valencia Basket Club, per a fomentar l’emprenedoria esportiva a la Comunitat Valenciana.

PROJECTES PREMIATS EN 2021

ESPORT ADAPTAT
Primer premi: Costa Blanca Cup Inclusive, Benidorm

Segon premi: XXVIII Campionat d’Espanya de Natació – FEDDI, Torrevieja

ESPORT BASE
Primer premi: Optiorange Valencia 2021, València
Segon premi: Ligas Golf, Dénia

ESPORT TURÍSTIC – COMUNITAT DE L’ESPORT
Primer premi: Oceanman Costa Azahar, Benicàssim
Primer premi: Formula Kite Spain Series 2021, Castelló I València
Segon premi: Circuit Nacional Beach Voley Tour, Alicante
Segon premi: WP Kids Tour, Elx

ESDEVENIMENT ESPORTIU
Primer premi: Gran Fons Alberto Contador. Oliva
Primer premi: Mediterranean Epic Gran Fondo. Orpesa
Segon premiDesafiament BestCycling, València

Segon premi: Granadella Trail Costa Blanca, Xàbia

L’ALQUERIA DEL BASKET
Primer premi: Basketball Tryouts Spain, València
Segon premi: Torneig Internacional Júnior Femení de L’Alqueria, València.