El Dia de l’Esport 2020 es reinventa per a poder arribar a tota la Comunitat de l’Esport

Març 27, 2020

A causa de la crisi sanitària provocada per l’epidèmia del coronavirus COVID-19, i davant la impossibilitat de celebrar el Dia de l’Esport en la forma prevista al principi, la Fundació Trinidad Alfonso i la Conselleria d’Educació, Cultura i Esport han decidit adaptar el format a l’actual situació per a evitar que se suspenga i per a promoure que tots els xiquets, xiquetes i jóvens de la Comunitat Valenciana continuen fent esport durant esta jornada.

El pròxim 6 d’abril, el Dia de l’Esport 2020 vol commemorar el Dia Mundial de l’Activitat Física de la manera més multitudinària que mai, ja que pretén que, a més dels xiquets i les xiquetes, se sumen també els seus familiars, de manera que tots s’involucren en la planificació, execució i celebració d’esta jornada.

A més, amb la intenció de provocar eixir de la rutina de la quarantena i aprofitar al màxim esta jornada, l’acció s’amplia i no se centrarà únicament en l’exercici físic, sinó que es demanarà a les famílies que mostren els seus hàbits saludables (com el desdejuni, dinar, etc.) al llarg del 6 d’abril. Per a participar i generar una gran conversa en les xarxes socials durant el Dia de l’Esport, les famílies i els centres que se sumen a esta celebració hauran d’esmentar el compte de Twitter o Instagram de Comunitat de l’esport (@comunitatesport) i incloure l’etiqueta #Diadelesport. Els professors d’Educació Física de cada centre escolar seran els encarregats de fomentar, impulsar i adaptar a l’entorn i la realitat del centre el seguiment d’esta acció.

Enguany, quasi 750 col·legis de les províncies d’Alacant, València i Castelló havien confirmat la participació en una jornada esportiva que, encara que no se celebre en cada un d’estos centres, tindrà un reflex a les cases de les famílies valencianes. Els col·legis, en tot cas, continuaran encarregant-se d’estimular l’alumnat i les famílies per a sumar-se al Dia de l’Esport i rebran el premi estipulat, que enguany consistia en un pack de material esportiu valorat en 120 euros o que la Fundació Trinidad Alfonso utilitzara els diners per a fer una donació al projecte solidari Esport Junts de l’associació Cooperació Internacional.

La situació actual ens obliga a reinventar-nos, perquè açò no ha de parar

El conseller d’Educació, Cultura i Esport, Vicent Marzà, ha animat les famílies valencianes “a participar en esta reformulació del Dia de l’Esport perquè estem convençuts que generarem experiències molt positives. Ara més que mai és importantíssim que els xiquets i les xiquetes siguen partícips d’activitats i se senten part important de projectes col·lectius com este”, i ha afegit: “A més, el material que es genere formarà part del portal educatiu Rebost Digital, que hem creat en la Conselleria perquè el professorat l’use en la formació a distància a l’alumnat durant estes setmanes sense classes presencials a les escoles”.

La directora de la Fundació Trinidad Alfonso, Elena Tejedor, va voler llançar un missatge d’ànim: “Ens hauria agradat que el Dia de l’Esport 2020 se celebrara com estava previst, però és evident que la situació actual ens obliga a reinventar-nos, perquè açò no ha de parar. Volem que este nou enfocament servisca d’alguna manera a les famílies i a l’alumnat de la Comunitat Valenciana per a eixir de la rutina d’esta quarantena, fer una cosa diferent i per a llançar el missatge que l’esport i els bons hàbits són fonamentals. Tant de bo, a més, servisca perquè, els que no el tenen, adquirisquen l’hàbit de fer un poc d’esport, mantindre’s actiu i menjar bé, especialment durant els dies de quarantena. Vull animar a totes les famílies, i especialment els professors d’Educació Física, perquè se sumen de manera imaginativa i original al Dia de l’Esport per a continuar demostrant entre tots que, a pesar de les circumstàncies, estem en la Comunitat de l’Esport”.

#AçòNOhadePARAR

#AçòPassarà